Inloggning

SM5KRI

Oldtimer
Hej, Vet inte i vilken tråd man tar denna fråga, men varför i ... måste jag logga in på nytt flera gånger var gång jag vill skriva något eller svara på någons tråd?

Detta gör att jag inte längre deltar aktivt i detta utmärkta forum som förr, bara slöläser nya trådar på mobilen nån gång per vecka eller mindre.


Tråkigt!

Här är det win 10 och firefox till 99 % men får samma beteende även i IE och Edge som jag inte använder.
Har det något med HTTPS: ?? Andra forum (icke radiorelaterad) fungerar bra även om jag inte besöker dessa så ofta.

Mvh och 73 de SM5KRI / SE5I (från 1/1 2019)
 
Har du kryssat rutan på bilden?
Stay logged in...

Det verkar behövas...
 

Attachments

  • DB38C139-7E4E-4599-8136-802E96537FD5.jpeg
    DB38C139-7E4E-4599-8136-802E96537FD5.jpeg
    91,1 KB · Views: 11
Något "knäppt" är det. Det är bara detta forum som beter sig
på det sättet. Vill man annars bara läsa inlägg utan att synas kan man alltid
använda sig av "In-Private-Browsing" (IE11).
 
Jag vet att man kikat på det och problemet skulle vara löst. Men jag har samma problem. Genom att kryssa i "Stay logged in" går det att använda forumet. Men jag har fortfarande problem att använda admin-gränssnittet.
 
Jag är väl medveten om funktionen Stay logged in, men tycker inte det skall behövas om HAM.SE kan lagra en tillfällig sessioncookie i datorn.
Om så sker har jag inte kollat. Många andra webbplatser har denna funktion, men man behöver oftast inte använda den.
Stay logged in är nog lite säkerhetsrisk särskilt om man sitter på en publik dator på ett bibliotek, lånar någon dator i hotelllobbyn och liknande.
Men hemmavid får jag väl köra med stay log in tills vidare och komma ihåg att bocka ur vid logout.
 
Rätt igen.
- Det händer dessvärre att man måste logga in igen..
Något vaj kan man uppleva, eller vad det kan bero på!?

/Sven.
 
Back
Top