Inställning/rensning i Firefox

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Någon som vet hur man rensar historiken i firefox 3.0? Jag menar de URL:er som dyker upp när man börjar att skriva in en URL direkt i adressfältet...kan vara bra om man ibland använder en dator som används av fler personer, och vill vara diskret.
 
Någon som vet hur man rensar historiken i firefox 3.0? Jag menar de URL:er som dyker upp när man börjar att skriva in en URL direkt i adressfältet...kan vara bra om man ibland använder en dator som används av fler personer, och vill vara diskret.

Vill du vara "diskret" föreslår jag att du använder FF 3.5 Portable Edition på ett USB minne. Du laddar ner här Mozilla Firefox, Portable Edition | PortableApps.com - Portable software for USB drives

Finns ny version av FF, v3.5
 
Last edited:
Hej Rör-Bjarne och alla andra.

Fick uppdateringen av Firefox till version 3.5 idag.

Själv lyckades jag få bort statistiken genom följande åtgärd:

1. Klicka på Verktyg-menyn och välj sedan Inställningar.

2. Välj panelen Sekretess.

3. Ge förslag i adressfältet från, välj Ingenting.
Ingenting stänger av automatisk komplettering.

4. Klicka sedan på OK för att bekräfta och stänga Inställningar.
 
Firefox 3.5

Jag bytte från IE6 till Firefox 3.5 då jag fått påminnelse från diverse sajter att byta läsare.
Nu tycker jag att Firefox "tuggar" för länge då jag har nystartad dator.
Betydligt längre än IE6.
Vilka inställningar kan jag ändra för att få en snabbare uppstart?


/Ingvar
 
Last edited:
Jag bytte från IE6 till FF för några månader sedan. FF upplevde jag som mycket snabbare. Efter senaste uppdateringen tycker jag mig ana att även FF tar god tid på sig. Men genom att avaktivera Flash (under Verktyg/Tillägg) snurrar den på ganska bra.

/Göran
 
Jag bytte från IE6 till FF för några månader sedan. FF upplevde jag som mycket snabbare. Efter senaste uppdateringen tycker jag mig ana att även FF tar god tid på sig. Men genom att avaktivera Flash (under Verktyg/Tillägg) snurrar den på ganska bra.

/Göran

Ja du menar Verktyg/Tillägg/Insticksmoduler. Man får lite andra problem om man avaktiverar Flash då många sidor använder sig av just Flash. Men man väljer ju......

Prova detta
How To Make Firefox Load Faster + Known Firefox Tweaks

Här finns en supportartikel
Firefox takes a long time to start up
 
Last edited:
Jag provade med att avaktivera Flash, men den var lika trög ändå.
Den förra versionen (3.0) var mycket snabbare.
Kan man kasta denna (3.5) och lägga tillbaka den gamla utan problem?


Senare...


Ja, det kunde man!
Nu har jag "bytt ner mej" till ver. 3.05 och det funkar fint!


En annan dag...

Fick automatisk uppdatering idag, men nu vet jag hur man undviker dessa.
Klicka på verktyg/inställningar/avancerat/uppdateringar/avmarkera "Firefox".

/Ingvar
 
Last edited:
Back
Top