Intresse av Nykvarn?

SM0RCL

Well-Known Member
Jag funderar seriöst på att åka till Nykvarn nästa helg på loppisen. Dvs. den 2:a juni. Eftersom bilen har plats för fyra till sex passagerare, så tänkte jag fråga om det fanns intressenter som ville åka med? Självfallet så tänkte jag hänga hyfsat på låset, dvs. inte komma senare än 30 minuter efter öppning. Färdvägen blir Järfälla-E18-E4-Nykvarn.

Tänkte som sagt att ni som normalt kanske inte kommer iväg pga bilbrist eller att XYL har planerat annat för familjens bil kan åka med mig. Planen är att stanna minst till lottningen är genomförd.

Och så är jag inte förberedd om ni köper 7 ele monobandare för 20m heller. Men några kartonger går säkert i bak, beroende på hur många som åker med. Så rigköp är inget hinder. Stora antenner kan vara det .....

73 de Kai
 
Då blir det två pax. Perfekt. Exakta tider inte bestämda, men tror att jag åker ca 0830-0900 hemifrån.. Kan plocka upp dig på vägen.

Vi kan väl ringas kring kl 0800 och koordinera det sista.

mvh
Kai


Det ser ut att regna i helgen.
Passar bra med loppis i Nykvarn.

När åker du?

/Micke
 
Japp.

Det blev kontakter, både N och PL.

Sen ett par 19" lådor för hembyggen.

Duplexfilter. Nu kan jag köra 6/10m samtidigt. Perfekt.

En lyckad dag helt enkelt.

73 de Kai
 
Ett smärre hål i pluskan förstår jag..
Jag fyndade helt otippat en påse små vridkondingar på en lokal loppis idag, tanten som gav bort till mig för en femma trodde det var reservdelar till en dator :D

Jag skruvade iallafall ihop ett bandpassfilter för 2,5 meters bandet med de små rackarna, datordelar eller ej...
 
Inte så farligt faktiskt.

Två stycken 19" rack för 300 spänn känns inte så farligt. Kontaktdon kostar förstås, men inte heller ohemult mycket. Eller rättare sagt, jag köpte ganska många. Duplexern för 500 spänn var också helt ok.

Och det roliga är att jag nu kan både höra och köra 6 och 10m på samma antenn samtidigt. Inte helt fel :)

mvh
Kai


Ett smärre hål i pluskan förstår jag..
Jag fyndade helt otippat en påse små vridkondingar på en lokal loppis idag, tanten som gav bort till mig för en femma trodde det var reservdelar till en dator :D

Jag skruvade iallafall ihop ett bandpassfilter för 2,5 meters bandet med de små rackarna, datordelar eller ej...
 
Back
Top