Intyga för Echolink, etc.

SM4WWG

Well-Known Member
Nu har jag äntligen tagit tagit i det hela och fått ett nytt certifikat utskrivet efter att ha slarvat bort det för en massa år sen.
Detta för att jag ska kunna bevisa för exempel Echolink att jag är en
certifierad radioamatör och har tillstånd (vilket vi inte längre behöver *suck*)

Nåväl, fick svar från Echolink-folket där de sa att mitt certifikat inte var ett
giltligt dokument för att intyga med. Jag minns jag läst någotstans om detta
problemet. Det skulle finnas något dokument (från PTS eller SSA) som förklarade den "unika" situationen i Sverige.

Någon som har koll/erfarenhet av detta?

73 de SM4WWG // Jörgen
 
Om jag förstått saken rätt är ni heller inte de enda svenska radioamatörerna i hela världen som tagit kontakt med Echolink. Man tycker att dom borde vara bekanta med situationen nu.
 
Jag fick ett speciellt dokument, av PTS, som skulle funka internationellt. Jag skall leta igenom mina gömmor och se om jag inte kan hitta det ikväll.
 
Om jag förstått saken rätt är ni heller inte de enda svenska radioamatörerna i hela världen som tagit kontakt med Echolink. Man tycker att dom borde vara bekanta med situationen nu.

Hehe! Nej, jag tycker ju de borde veta det vid det här laget. :D
 
Löst sig

Kan informera om att med hjälp av dokumentet från PTS (det som informerar om läget i Sverige) hjälpte.
Så nu kan jag testa Echolink. :D

Tack för hjälpen!

73 de SM4WWG // Jörgen
 
Back
Top