SM0KBW
Well-Known Member
Det finns några trådar där man likt vänsterdebatterna på 70-talet har långa ordrika
inlägg, allt för långa för att man ens ska orka läsa igenom dem, om hur illa det är
ställt med hobbyn nu förtiden och med de som väljer att bli amatörer.
Helt kort vill jag framföra att jag trivs och frodas som amatör, jag välkomnar nya
amatörer och hjälper i mån av tid och kunskap dem tillrätta och är bara glad om
de väljer att stanna i hobbyn och utvecklas men gråter inte heller om de väljer att
inte fortsätta med hobbyn.
Jag har inget problem med att folk kör i ringar, man måste vara en väldigt inskränkt,
asocial teknokrat om man störs av detta, deltar själv gärna i vissa ringar trots att jag
kan tala med familj och vänner på andra sätt.
Har inget emot att testa och bygga egen utrustning och har dessutom haft några tunga
"båtankare" under min amatörbana.
Har viss officiell utbildning inom teknik men har även fördjupat mig av intresse i
tekniken runt amatörradio.
Kort sagt jag är en ringpratande, experimenterande, lärande amatör och jag lider
inte av andra sysslar med andra former av hobbyn OCH kan inte se de motsättningar
som vissa vädrar allt för ofta här på forumet.
Önskar bara jag hade mer tid att lägga ned på hobbyn.
inlägg, allt för långa för att man ens ska orka läsa igenom dem, om hur illa det är
ställt med hobbyn nu förtiden och med de som väljer att bli amatörer.
Helt kort vill jag framföra att jag trivs och frodas som amatör, jag välkomnar nya
amatörer och hjälper i mån av tid och kunskap dem tillrätta och är bara glad om
de väljer att stanna i hobbyn och utvecklas men gråter inte heller om de väljer att
inte fortsätta med hobbyn.
Jag har inget problem med att folk kör i ringar, man måste vara en väldigt inskränkt,
asocial teknokrat om man störs av detta, deltar själv gärna i vissa ringar trots att jag
kan tala med familj och vänner på andra sätt.
Har inget emot att testa och bygga egen utrustning och har dessutom haft några tunga
"båtankare" under min amatörbana.
Har viss officiell utbildning inom teknik men har även fördjupat mig av intresse i
tekniken runt amatörradio.
Kort sagt jag är en ringpratande, experimenterande, lärande amatör och jag lider
inte av andra sysslar med andra former av hobbyn OCH kan inte se de motsättningar
som vissa vädrar allt för ofta här på forumet.
Önskar bara jag hade mer tid att lägga ned på hobbyn.