JAVA på http://www.nachtuilen.net/

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Varför kommer det upp en text som säger att jag inte har Java installerat eller att den är frånkopplad när jag besöker denna sida?

Ibland fungerar det, men oftast inte. Använder google chrome Version 24.0.1312.57 m
 
Kan det ha något med säkerhetshålet som upptäcktes för någon månad sedan? Fick själv upp liknande meddelande när jag gick in på en liknande sida.

Vet inte om det släppts någon uppdatering som tätat läckan.

//AZY
 
Det spelar ingen roll vilken webläsare (IE/Mozilla/google chrome) jag använder. Läcka i operativsystemetsystemet ?
 
Last edited:
Funkar fint efter den senaste uppdateringen som gjordes för två dagar sedan. (oracle java och firefox) Om allt fungerar så kommer det upp ett par frågerutor om du vill köra denna applikation, klicka på kör så hoppar det igång. Normalt är det inte aktiverat så du måste alltså numera aktivt godkänna att använda java.
 
Windows 7 Home edition, jag kör Google Chrome Krister...skärmdumpen visar hur det ser ut
 

Attachments

  • java.jpg
    java.jpg
    96,6 KB · Views: 65
Last edited:
Har uppdaterat java till 7.13.....hjälper inte ändå....

Killen som skrivit appen säger att det är tre delprogram som ska startas. Jag tror att du gjorde samma dumhet som jag och talade om för webbläsaren att inte fråga utan bara starta. Det gör den sedan men bara det första av de tre javaprogrammen så man får ingen skala och inget ljud. Har inte hitta något sätt att återställa det hela utan kör en annan webbläsare som snällt ställer frågan tre gånger och appen fungerar ;(

Dessutom råhänger sig Firefox/Waterfox p.g.a detta, Seamonkey och IE startar korrekt och frågar tre gånger.

I och för sig så hittade jag Waterfox när jag letade efter en lösning. Det är Firefox kompilerad för 64 bitar med Intels kompilator, ar snabbt som attan i win7 64.

Har försökt att få Chrome att bete ssig lika illa som FF men det går inte, här funkar Websdr med Chrome!
 
Last edited:
Det kan finnas konflikter mellan Java och andra fristående installationer t ex javaFX. Kolla i kontrollpanelen, installerade program och leta efter JavaFX. Om du har den i listan, tag bort den och rensa även tidigare installerade versioner av java, dessa behövs ju inte. Detta löste ett annat problem jag hade för en tid sedan, men jag noterade då att SDR fungerade efter detta.. Sen kom historien med säkerheten och en tid fungerade det ändå inte. Med det var bara att vänta in nya uppdateringar. Jag kör också 7.13 och Firefox 18.0.2
 
Har avinstallerat allt vad Java heter och återinstallerat både JRE och SDKn, har nu bara SDKn för SE och har för mig att FX inte ingår i den. Har avinstallerat FF och återinstallerat det, är just nu förb.. trött på FF och dess beteende. Tar kanske nya tag när nerverna lägger sig till ro igen.
 
JRE används när du ska köra Java program i datorn, SDKn är för utvecklare. Glömde att det ju är en plugin som kör applets i läsaren :eek:

Testet är OK i Chrome och Seamonkey men som alla andra Javaapplets hänger den FF och WF:mad:
 
Här funkade det klockrent i firefox 18.0.1 och Java 7.13.
Men det kan ju bero på operativsystemet, OS X 10.7.5.
 
Här funkade det klockrent i firefox 18.0.1 och Java 7.13.
Men det kan ju bero på operativsystemet, OS X 10.7.5.

(;)) Stackars dig, men det OSande X:et kanske går att bota (;))

Misstänker att när jag tidigare bråkade med FF/Java gjorde en FUBAR och måste ta bort FF totalt, även i registret och sedan återinstallera FF.

....

Så, avinstallerade FF & WF, rensade registret först manuellt sedan med CCleaner för att därefter återinstallera FF & WF. Kan nu åter avnjuta SK4KOs websdr i Rävliga läsare :)
 
Last edited:
Det finns ett tillägg till firefox, QuickJava som visar om java och några andra funktioner är aktiverad eller inaktiverad i Firefox, och som kan aktivera med ett klick på musen.
 
Det finns ett tillägg till firefox, QuickJava som visar om java och några andra funktioner är aktiverad eller inaktiverad i Firefox, och som kan aktivera med ett klick på musen.

Kan nog vara bra, men jag är en sån där konservativ / centralistisk typ som älskar att gå via verktygsfältet ;)
 
Tips på få java på Sony android 4 för att höra SK4KO websdr?
JavaScript är förbockat.
SM0GCU/4
 
Kan vara svårt, Android har inte "äkta" Java utan kör en anpassad version som begränsar och till viss del är inkompatibel med standard Java. Här kan du börja om du vill fördjupa dig i ämnet :)
 
Ok, tack då förstår jag, Hade tänkt lyssna på underhållning exv på 3775 medan jag är hos barnbarn i skidskolan, med mitt nyförvärv. Får väl bli lite mer allmänbildning i stället - tack för länken - ;-)

Curt /SM0GCU/4
 
Back
Top