JST-245

sm0cls

New Member
Hej,
Håller på att reparera en JST-245 .
Saknar schema över LCD-enheten .
J30 på CPU-kortet med Test1,Test2,Test4 och Test8 hur kan jag "få igång" dem ?
Hur gör jag .
Har fel på Ant väljarfunktionen . "Den" byter inte ifrån Ant1 inte ens på displayen och ett dubbelpip hörs då man försöker byta till Ant2 eller Ant3 men
"ickebyte" till Ant1 som den står på ger bara ett pip .
Har ngn erfarenhet av apparaten ?

Hrm, kan man få föreslå att du googlar på "jst-245 manual". Det första som dyker upp är service manualen i PDF-format och den verkar omfatta allt.

Ja det verkar enkelt. Inga schemor på LCD-modulens innersta och schemorna är "suddiga" .
Jag har "den" manualen men suddig och inget över LCD-modulen .
Skulle gärna vilja veta hur dessa "självtester" kan användas för att fixa valet av antennuttagsinkoppling .

Tror att LCD-modulen faktiskt är en äkta "LCD-modul" som de köper in från annan tillverkare. Har försökt att söka på "H-6WSJD00011" utan att få några träffar, har de satt ett eget produktnummer på den?

Tycker dock att den manual som heter "245_part1_by_pe1abr.pdf" har rätt bra upplösning om man zoomar in, har varit med om betydligt värre manualkopior på nätet, men om de inte innehåller det man behöver veta så är man kokt i alla fall :)

Last edited:
LCD-modulen är förmodligen gjord av Sanyo . Sanyo är idag del av Panasonic .Jag har sänt förfrågan om Sanyo till Panasonic .

Back