Juletid

SM3IXY

Well-Known Member
Sitter å lyssner på det tilltagande bruset, ju mörkare utomhus desto mer bruser det i våra "fine rigger"
Denna tiden er väl värst när folk sitter inne å kurar, tittar på tv, tänder div. belysning. Dessutom all utomhusbelysning. Å i mitt fall hissar, nyinstallerad led.belysning i trapphuset, huvaligen!

Man ska inte bo i tättbebyggt samhälle under vintern om man vill köre HF (spec lägre freq).

Undrer vad som händer 21 dec?

/Stefan
 
sm0ixy skrev: "Undrer vad som händer 21 dec?"

Då kommer Gud, Jesus och alle Änglarne ned på jorden igen (Annunaki) !
Och di kommer att fylle 12 av sine romskipp med 12000 mensker i vart skipp och rädde oss fra NIBIRU !!


Håll glöggen varm hele dagen.
 
Last edited:
Den 2012-12-21 kommer jordens undergång att bli verklighet.
Dvs vi behöver sen inte bekymra oss om QRM, QRN, EMC, Elsäk, RHOS, E-mark etc.
Ett speciellt sammanträffande då jag den dagen blir ett år äldre.
Vi får se om jag hinner bli det.

de
FPD
 
Här kan man läsa mer om jordens undergång detta datum.
2012-fenomen - Wikipedia
Det är med utgångspunkt från Mayakulturens kalender den här gången, dvs inte religion, myter, tro, pengar och föreställningar utan VETENSKAP!!!!

Så nu är det allvar!

de
FPD
 
Eftersom Mayakulturen själva sedan länge dött ut så ställer jag mig tvekande till deras konklusioner. Hade de vart och lita på hade de förutspått sitt eget slut och sett till att det aldrig kom att hända.
 
SM4RNA skrev: Eftersom Mayakulturen själva sedan länge dött ut så ställer jag mig tvekande till deras konklusioner. Hade de vart och lita på hade de förutspått sitt eget slut och sett till att det aldrig kom att hända.

Alla tidigare mänskliga kulturer har fallit.
Ingen diktator har någonsin i någon av dessa kulturer erkänt att han hade fel och accepterat att hans kultur skulle förgå, eller förutspått sin egen filosofi.
Samma gäller än idag och vår egen kultur, ekonomismen, eller superkapitalismen. Eller vad vi skall kalla den. De som lever på den, (ekonomismen) och våra diktatorer kommer aldrig att erkänna att det är på väg neråt och erkänna sig som loosers, att dagens förnämliga kultur kommer att sluta i ett apokalyps.

De idag som förutspår vår kulturs sammanbrott, är ju sjuka och spärras in..... de får inte nobelpris.

Nej nu är det vetenskap och allvar.
Julen kan ni glömma i år. Liksom nyårsfirandet med koldioxidfylld och etanolhaltig druvsaft.

Istället kan vi kanske reda ut vad som är bäst att göra. såvida vi överlefver.
Kanske 1 procent av radioamtörena överlver?

Hur bevara vi våra radiogrejer till framtida kulturer? Gräver ner dem, kapslar in i tät plast och plåt?
Hur bevarar vi vår junkbox för framtida behövande? Alla fina vridkondingar.
Hur skyddar man en transiver, så att den blir användbar i nästa kultur?
Ja fågorna är många och viktiga.

Kommer vi att överleva själva och var skall vi hitta en bra grotta att bo i. Har vi ved så det räcker?
Alla grottor som våra förfäder bodde i är ju borta?????

Och framförallt, kommer mobiltelefoner och Internet att funka?
sen.....
Kanske bara kortvåg? Och duger en FD4 sen?


de
FPD
 
Ja hade tänkt åke upp till Kramfors den 21:a, man kanske ska ta ledigt å åke den 20:e. Tyvärr har ja inga smileys, vet ej var man får dom ifrån.

/0IXY
 
SM4RNA skrev:
De idag som förutspår vår kulturs sammanbrott, är ju sjuka och spärras in..... de får inte nobelpris.

SM6FUD skrev:
Johohoårå! Nobelpriset i ekonomi!

SM6FUD, det där var huvudet på spiken. Roade mig med att läsa den där länken i Wikipedia om slutdatumet som tråden här handlar om. Tillät mig att byta ut ordet Maya mot Ekonom och det stämmer mycket bra:
"---
Med 2012-fenomen avses eskatologiska utflykter i form av en rad föreställningar och förslag, vilka hävdar att katastrofala eller omvälvande händelser kommer att inträffa under år 2012. Förutsägelserna bygger främst på, vad som hävdas vara slutdatum för ekonomkalendern....

....Argument för den förmenta Nibirukataklysmens datering är hämtade från en blandning av ofta pseudovetenskaplig arkeoastronomi, alternativa tolkningar av mytologi, numerologiska konstruktioner och påstådda kanaliserade profetior från utomjordiska varelser.

Hela Harmagedon-syndromet bottnar alltså dels i oenighet mellan ekonomer, dels i ren pseudovetenskap och vidskepelse.

---"

Jag säger som kinesen: Den som lever får te...
 
Back
Top