K2 Problem

SM6FPG

Fritidskonsulent
Har använt min K2:a nu i dryga året, utan några problem, lagt till option efter option, å i dag så var det dax för den sista K60XV, en framtida tanke för transverter.

Efter att ha installet denna nya K60XV så får jag problem med Hi Cur. Nu tror jag inte att detta relaterar till denna installation, det råka nog bara hända nu.

Allt annat i samband med denna option fungera därav min tanke att det "råkade bara hända".

Problemet är oavsett vilken power jag sätter K2:an på 0,1 eller 15 watt så drar den 3,5 A, dvs till den max-nivå som jag satt i K2:an.

Frågan är var skall jag börja leta efter felet?

Det här är kanske mer en fråga till de som har byggt eller har k2 och som eventuellt haft ovanstående problem.
Är det någon annat som har någon ide så är jag tacksam!

73 de SM6FPG
Bosse
 
Har du provat att begränsa strömmen till typ....1,5A?
Jag har själv en K2:a.....men inga problem med Hi Cur....jag har iofs bar SSB-optionen isatt.

73 de Bjarne
 
Last edited:
Ja jag har provat att både öka och minska strömmen.

Misstänker att det är RF-detektorn som är felet. Får ta fram mätintrumenten och söka mig fram.


/Bosse
 
Ok Bosse.....tyvärr så har jag inte haft några problem med min K2:a, som skulle kunna ha gett mig erfarenheter att dela med mig av. Det ända jag kan säga är att det är en underbar liten radio, med vassa CW-filter. Jag är ju CW-freak...:)

73 de Bjarne

PS. Jag kom på att Gary, som är Elecrafts guru när det gäller felsökning - fråga honom om råd! skriv till support@elecraft.com . De är otroligt hjälpsamma. Jag hade lött ihop två ben som gjorde att medhörningen inte hördes, och fick snabbt hjälp med att hitta just det felet.DS
 
Last edited:
Back
Top