Keyer sökes

Ballz

Well-Known Member
Söker en electronic keyer, CMOS keyer, memory keyer eller vad dom nu kan kallas numera. Iambic A o B, såklart. Ett par minnen (för 2 olika CQ:n, t ex), variabel hastighet. Inbyggda paddlar eller inte kan kvitta.

K1:an har ju en inbyggd, men inte TS440:an som snart står på bordet.

Nån som har nåt? Snällt pris inget hinder.
 
Jadu, det där är ju svårslaget vad gäller pris och finesser :) En sån får det bli i nästa steg, vill inte vänta på post och byggtid just nu :) Tack för tipset!
 
Jadu, det där är ju svårslaget vad gäller pris och finesser :) En sån får det bli i nästa steg, vill inte vänta på post och byggtid just nu :) Tack för tipset!

Snabb leverans har jag för mig, under en vecka.
Byggtiden är ett par timmar.
 
För de som äger en lödkolv kan jag rekommendera en liten krets som heter Pico-keyer som Funkamateur säljer för 14 euro.
Blir en kompetent keyer med några få kringkomponenter. Fantastiskt innehållsrik liten krets programmerad med många funktioner, även användbar för en radiofyr.
Jag tror de även har en byggsats runt kretsen.
 
Bra tips! Det blir nog en K1EL ändå, beställer senare i veckan. Hittade en gammal ETM-1C som legat bortglömd och utskrotad/nedplockad. Nu funkar den igen, i ett hölje från en gammal hemmarouter som gett upp :)
 
:)))No offens taken! :)))

Förstod av ditt tidigare inlägg att det skulle bli så. Men man måste ju marknadsföra rätt lösning ;)
 
Apropå K1EL,
jag har byggt K42 och kan inte vara mer nöjd med detta universalverktyg, tillsammans med ett ps/2 tangentbord så är det dessutom ett utmärkt verktyg att lära sig cw med.

Väl värd sitt pris :)
 
Nä, huvva. Keyboard-CW och CW reader...det är "fusk" nog att sända en förprogrammerad CQ-remsa, tycker jag. Jag har bara TVÅ såna remsor, ett standard CQ (möjligen CQDX) och en med CQ QRP de SM7SCJ/QRP K
Sen får det vara nog. Datoranslutningen på K1EL kommer jag nog aldrig använda "live", utan den keyern får gå i standalone mode.

Edit: Den japanska på Tradera såg kultig ut och är säkert ruskigt kompetent. Synd att nån har slaktat den bortom återställning, bara. Slaktar man en sån så där...så vete fåglarna vad man gjort med innanmätet. Nä, den får vara.
 
Last edited:
I spåret "snällt pris" föreslår jag en annan kompetent keyer:

Ham Radio Kits

Mega PK-II har jag byggt och är väldigt nöjd med funktionen bortsett från att det är väldigt omständigt att ställa alla parametrar i den.
 
Back
Top