Klubbsignal, hur och var ansöka?

Ballz

Well-Known Member
Hej igen -

funderar på att veva igång en radioklubb på högskolan. Hur ser regelverket ut numera? A-cert nödvändigt? Vart ansöka - SSA? Kostnader?
 
Ja det var inte mycket info på SSA:s hemsida om detta, en enda rad med två ord.

Men bäst är väl att kontakta kansliet per mail eller telefon. Regelverket är annorlunda numera så det är inga krav på A-cert m.m. för stationsföreståndare och kostnaden kanske landar på en medlemsavgift. Men som sagt kontakta SSA.
 
Hm. Najs. Om dom inte har krav på A-cert numera, så kan det ju vara igång snabbt, eftersom man slipper leta upp folk på skolan som HAR och dessutom är intresserade. Tack, jag plingar dom ASAP.
 
Att maila hq@ssa.se är ytterligt meningslöst. Nu är det typ 14 dagar sedan jag mailade frågan, och nada i retur än så länge. Känns ju förtroendeingivande.

/R
 
Att maila hq@ssa.se är ytterligt meningslöst. Nu är det typ 14 dagar sedan jag mailade frågan, och nada i retur än så länge. Känns ju förtroendeingivande.

/R


Det ger inget att maila hq@ssa.se SM6JSM förklarade varför kom inte ihåg, den addressen går inte till han, så ta kontakt, helst ring till SM6JSM...

SM6JSM@ssa.se

Avgift för specialsignaler fr.o.m. 110701
Ansökan om specialsignal sker till sm6jsm@ssa.se. Regler för specialsignaler och tillåtna prefixserier finner du här.
 
Last edited:
Hej !!

Berätta om du får något svar...
Jag har försökt maila 2ggr nu och ingen respons...:mad:
Får nog ta en annan väg...

//Mats

har du provat direkt till 6JSM?

Jag skickade först mail till HQ, fick inget svar, ringde då till jsm, då gick det fortare :)
 
Misstänker att SSA:s kanslister kan ha en hel del att göra nu då det ganska snart är årsmöte, så det kan ta en stund innan någon svarar...
 
har du provat direkt till 6JSM?

Jag skickade först mail till HQ, fick inget svar, ringde då till jsm, då gick det fortare :)

Jepp... Mail direkt till JSM...
Klart att de kan ha mycket att göra.. men jag tycker nog att man kan få någon slags återkoppling .. "typ beräknas återkomma .."
1:a mailet skickade jag 5/1 andra 7/2 :eek:

Man funderar om "avdelning" är i/ur funktion ?

Jag har rotat fram telefonr. nu.. ringer i början på mars om jag inte hört något innan dess. Eller kanske någon högre i näringskjedjan ...
 
NU fick jag svar från HQ. Från Jonas, -HJZ. Inte -JSM. Nån månads eftersläpning. Men...äh, det blir bra till sist.
 
Hej - när det gäller klubbsignaler är snabbaste vägen att ringa mig på 0505-13100 så reder vi ut saker gemensamt direkt. Jag är visserligen pensionär, men är ändå på arkivet "för det mesta", dvs c:a 09-1730 (utom måndag och torsdag förmiddag). Jag svara på mail till signal@ssa.se, men det tar definitivt längre tid än telefonsamtal.
 
Back
Top