Köpa amatörradio i Thailand?

Donald

Well-Known Member
Jag har sökt efter amatörradio i Thailand (Pattaya) (Bangkok), men jag hittar inget på nätet. Det finns ju radioamatörer i Thailand, var får dom sin prylar ifrån.
Är det någon som vet? Någon sida eller adress? Är kvar i Thailand ca 2 veckor till.
SM1OAJ
 
Hej Donald!

En snabb sökning ger bla dessa svar:
The Amorn shop in the basement of the IT Center on South Pattaya Road.

There is one shop about 100 - 200 m from the main Naklua Crossing in Pattaya direction on the left side (small wooden building).

The Pattaya Ham club meets on the second friday in every month.
Sukhumvit road Sio 43 a small bar on the left called Jimbo's about 20-30 mtrs in and it's all farangs.

Men behövs det en reciprocal licens för att köpa/inneha/exportera ??
F.ö. fint väder här hemma med storm och regn typ varannan dag.

73 de -HOW
 
Last edited:
"Det finns ju radioamatörer i Thailand, var får dom sin prylar ifrån."

Varför inte fråga dom?
Dom är ju de enda som kan svara på dina frågor.

Eller hur?
 
Jag åker till Thailand om 2 veckor, ska möta en kompis som bott där nere i 2 år, ska höra efter om han vet.
 
Är det någon särskild fördel med att inhandla en amatörradio i Thailand och hur går det med CE-märkningen?
Mvh
QRP
 
Ursäkta OT men kan inte hålla mig.. XYY ditt resonemang påminner mig om sonen som kommenterade sin far så här:

"När jag var yngre tyckte jag att farsan inte begrep ett dugg.
Men nu när jag blivit äldre märker jag att han har rätt i ett och annat.

Det är märkligt vad gubben blivit klokare på bara några år...."

;-) Lasse
 
ZBB;
För mig är det precis tvärtom, när jag var liten så tyckte jag att dom "gamla" (c:a 30 år)
var mycket kunniga men nu när jag har blivit äldre så har jag upptäckt att kunskapen är obefintlig hos min omgivning, dom begriper ju ingenting !!

Och som det stod i tidningen; det börjar gå utför när du fyller 45 !!

Många av mina barndomsvänner kunde själva bygga sig en kristallmottagare, idag klarar dom nästan inte av att köpa en "plastradio" såvida inte någon kan rekommendera vilken dom skall köpa och kan hjälpa dom att koppla in den!
 
"Det finns ju radioamatörer i Thailand, var får dom sin prylar ifrån."

Varför inte fråga dom?
Dom är ju de enda som kan svara på dina frågor.

Eller hur?

Ja, det gäller att hitta dom, eller? Ta med radio till Thailand, mkt. tillstånd.
 
Att ta med amatörradio till Thailand går nog bra,
men sen att få hem dem utan tillstånd kan du nog glömma,de tar apparaterna i tullen,
jag har kollat när jag var där.
Thailänska radioamatörer letar du på nätet.
Lycka till .
Ps,Ring Thailänska ambasaden och fråga.

Stig SM7DYZ
 
Back
Top