Det är inga problem att beställa från USA. Som sagt; glöm inte att du får betala tull och moms på grejorna. Mindre prylar som lagts i kuvert brukar dock slinka igenom utan att du behöver betala något extra. Tänk också på att priset på frakten varierar med hur snabbt du vill ha varorna. Du kan få dem lika snabbt som om du hade beställt dem i Sverige, men då kostar det också!
Själv beställde jag en antenn från Butternut HF6V från R&L Electronics. Beställde den på måndagkväll, fick den torsdagmiddag och hade den uppsatt på fredag under samma vecka! Enda problemet var att de tyckte att frakten skulle bli lite väl dyr, men när jag hade förklarat att det ändå skulle bli mycket billigare för mig än att köpa den här i Sverige gav de med sig. Antagligen under en myckenhet av himlande och stånkande och muttrande om galna européer, men det får man väl stå ut med!
Om du ämnar köpa något elektroniskt bör du nog också fråga om garantivillkoren innan du bestämmer dig. Ofta gäller världsgaranti, dvs du kan få dina garantireparationer gjorda i Sverige även om köpet gjorts i USA. Om du ämnar köpa något riktigt dyrt (och tungt) skall du nog kolla upp detta BÅDE med firman i USA och de som det är meningen skall göra eventuella garantireparationer i Sverige. Om det nu finns någon representant i Sverige, vill säga...
Ytterligare en sak man skall tänka på är att viss utrustning finns i amerikanska och europeiska versioner. VHF- och UHF- utrustning till exempel. Av den anledningen brukar "amerikaköpta" grejor ha lägre värde på begagnatmarknaden här i Sverige.
Bra man tänker på allt detta när man gör sina inköp är det inte mycket att banga för!