Köpa motorsåg på Biltema för 1300 kr

Jag har liite skrotade plankbitar ifrån ett ombyggt uthusrum som jag ska göra ved av och lite stockar som har legat
på tork som jag ska klyva och göra spisvef av och om jag behöver en vedklyv så finns det en i byn att
hyra jag tror att det var en Faxe i 15 tusen kronors klassen.

Men jag har ju massor med träd på tomten i olika storlek problemet är att man för det det mesta måste plocka
ner kablar för att kunna lägga ner träden så en gång så anlitade vi Silva skog som plockade ner ett tio tal björkar
och kapade dom i en meters längder och dom kapade jag ner till spisved och körde i Vedklyve ljust då
så fick jag låna sågens Parnet motorsåg

Dom värsta granarna på tomten skulle man behövs en djungelsåg och en mobilkran för att få ner utan
att det händer en olycka så dom får stå där dom ståt dom står nere i skogen där det är mycket vatten i
backen.

Mvh Lasse sm0ydo
 
Jo för flera år sedan så gick jag en timmerhusbyggkurs på Skansen och då använde vi motorsåg mycket
Timmermannen hade en gammal Orange Huskvarna med Pickolosvärd för att kunna göra den så kallade
ursågningen när man lägger stockarna på varandra draget tror jag att det kallad.

mvh Lasse sm0ydo
 
Hur mycket, kubikmeter ved, bränner du per år? Har du en rejäl bågsåg och sågbock så kommer du långt med det och dessutom motion utan avgaser, förutom dina egna!!?

/Sven.
 
Träden står vid sommarstugan och jag är mest där på sommaren men jag har både sågbock och sandvikbågsågar
sågbocken har jag gjort själv och den går att fälla ihop om man vill det ibland så är det nån i släkten som lånar
sågbocken också.

mvh Lasse sm0ydo
 
Back
Top