Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bra alternativ med bandkabel.De ca 3000 sek som blir över kan man spendera på en ATU och bandkabel istället .
Så är det för många. Man vill ju välja det alternativ som är minst dåligt.Förstår att detta inte är en optimal antenn men jag har idag en W-210 trapdipol monterad inomhus vilket är vad måste jämföra med.
Det är inte lätt att vara radioamatörTror att det tyvärr skulle kunna bli problem med grannar (”radhusområde”) som fru.
Problemet med dom dåliga betygen är att dom verkar bero på andra saker än antennens antennegenskaper.Lite märkligt är det alltid att läsa kommentarerna på Eham! Här har vi allt från folk som älskar antennen till de som djupt avskyr den.
Skippar vi 5/5 kommentarerna så blir det inte mycket kvar att läsa.
Kanske de som gett 5/5 kört mot dummy load tidigare? Då blir det givetvis en hyfsad förbättring.
Skämt åsido: Det här verkar vara ett ganska enkelt projekt för att bygga själv. Har någon koll på dimensionerna? Hur är balunen uppbyggd?
Jag har 12mm och 22 mm rör som blivit över från ett projekt och skulle gärna prova.
Jag förutsätter att den balun som medföljer är en 1:1
Ja då blir det skillnad.Det står att det är en 4:1 voltage balun: