Komponenter till diy slutsteg

SM0YDO

Well-Known Member
Håller på och letar keramiska kondensatorer till mitt Paofri diy slutsteg och runt rören sitter det
10 nF keramiska kondensatorer såg att Bhiab hade 10 nF 500 V i listan men sen när jag skickade
Ett Mail så var dom slut och sen så provade jag med radiomuseet men det har varit tyst därifrån

Finns det sådanna 10nF 500 V någon annan stanns att handla eller är det Ebay som gäller ?

mvh sm0ydo
 
Jag fick inga svar på min annons på Dx radio och på Radiomuseet så jag tröttnade
Och letade rätt på sådanna kondensatorer på EBay istället ifrån Frankrike inom EU
Så man inte får Post Nords påslag ifrån import ifrån Kina lätt som en plätt.

köpte också osilorerade anodkontakter 10 st ifrån Ask Jan First i Tyskland dom isolerade ifrån Kina Sitter inte fast riktigt och det är farligt med den anodspänningem som jag ska ha ifall dom lossnar

mvh Lasse smoydo
 
Last edited:
Jag har en del prylar till slutsteget i en låda men är på jakt efter en stor rack att bygga i synd
Att det inte är några loppisar prylmarknader nu så det tar tid det här projektet får göra annat
Istället under tiden och hålla igång
 
Kom ett brev ifrån Frankrike idag med keramiska kondensatorer
Här en bild på domimage.jpg
 
Och här är 5W motstånden på 39ohm som ska sitta parrallelt över den keramiska kondensatorn på 10 nF
Över varje slutrör95587B65-1159-4795-BF56-88B0D3682410.jpegimage.jpg
 
Last edited:
Men gullaligen, scha fyyn scha fyn scha schaa! - Hörde idag att ELFA i Solna stänger dörrn 18 dec. Köpa komponenter över disk är väl nu ett minne blott..

/Sven.
 
Ja jag såg det på ett annat forum och jag har en lista på några komponenter som jag bara
Hittar på Elfa så det blir att ta ledigt ifrån jobbet för att hinna dit innan dom stänger
På kvällen men typ allt verkar att plockas ifrån Teknikhöjden verkar det som så då
Blir det två turer dit tror jag.

sm0ydo
 
Kom ett paket med anodkontakter till PL slutrören idag ifrån Ask Jan First i Tyskland
Här en bild på domimage.jpg
 
Var till Elfa i måndags på eftermiddan med en lista med prylar som skulle beställas och det
Var Corona stuk i butiken med lappar överallt även på golvet och bord framför beställnings
Disken och plexiglas så man inte skulle komma för nära disken.

Den här gången tog jag blålinjen till Akalla och hoppade i Solna och gick till baka på stora vägen
Det är inte så långt bort det är ungefär där tågen går över stora vägen.

Allternativet är att man ta buss ifrån StEriksplan uppgång Torsgatan på vänster sida om huset
Uppe vid Apoteket men jag tror att bussarna går lite dåligt mitt på dan till Hållplats Industrivägen
Kommer inte ihåg vad bussen hade för nummer men den går oftare i rusnings trafik

mvh sm0ydo
 
Back
Top