Köpa isolatorer ifrån USA

SM0YDO

Well-Known Member
Hej jag försökte att göra en beställning ifrån den här privatperssonen
i USA för några veckor sedan men jag har inte fått någon kontakt
med han ännu. Är det någon som känner till honom eller?

Stan's Parts Shop: Insulators

mvh Lasse sm0ydo
 
Det kan vara så enkelt att dina mejl fastnar i något spamfilter på vägen, prova från en annan mejladress.

Det var fina keramiska lödstöd han har...
 
Hej SM6XUN nu svarade han så nu är det bara att handla hans säljer också JAN 872 elektronrör är det inte slutstegsrör som sitter i PA men dom som han säljer är otestade.

mvh Lasse sm0ydo
 
872 är kvicksilverångfyllda likriktarrör från "urtiden".
Lämnas bäst kvar på det västra halvklotet...

Ser också att man kan köpa det berömda "silverlödtennet" från Tektronix i web-butiken.
Ett måste för den "sanne oscillofilen".

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
Han har de keramiska lödstöden ! ... OCH tennet !

(Fast det finns Ag-haltigt tenn även på ELFA även om halten är mindre)

Man blir tårögd...

Jag har faktiskt handlat ett nytt orginalbärhandtag till ett 561A, men tyvärr hade det legat i ett sommarvarmt förråd någonstans i Oregon, så när jag skulle göra första "lyftet" sprack det...

Jag trodee ett tag att jag var en "avvikande" människa, men har förstått inte minst via internet att det finns en stor mängd entusiaster som vårdar teknikhistoria, antingen med gamla bilar, motorcyklar, radioutrustning, eller instrument. Det gäller dock att ta tiden tillvara; Alltmer processorstyrda instrument hamnar i skrotbingar och på loppisar. Inte sällan är det idag inte längre möjligt att uppbringa reservdelar. I en del fall nyproduceras exvis skärmar med LCD som ersätter gamla CRT, men i övrigt börjar det se mörkt ut.
 
Hej jag har ett Tektronix 543b med ca plugginmodul som jag pillar med då och då.

mvh Lasse sm0ydo
 
Jag har haft några sådana instrument. Storheter såväl till omfång som till vikt...

När jag kom till min nuvarande arbetsplats noterade jag att de hade en hel uppsättning pluggar stående i ett instrumentförråd, och fick senare veta att ett stort antal 540 stod i ett annat förråd. Så vid ett tillfälle hade jag behov av att mäta små analoga signaler differentiellt och tankarna gick till de där pjäserna. Tog mig tid att bära fram och starta dom, ett efter ett... Inget fungerade ... Några av dom hade den sist mätta pulsen fortfarande kvar på CRT'et inbränt i svart. Samtliga oscilloscope visade någon slags sinuskurva på skärmarna - utan att någon signal var ansluten.

Har man plats så varför inte, men när man första gången provar något av alla moderna LCD-baserade instrument med inbyggd I2C/SPI-avkodning inser man hur gammal man har blivit och hur fort tiden rusar...
 
Back
Top