Jag har en IC-720 som jag är rätt nöjd med. Dock är "intagsdonet" för kraft (13,8 V) rätt visset; stiften verkar i dåligt skick och man får ibland helt avbrott om man kommer åt matningskabeln. Dessa 6-poliga kontakter är inte särskilt imponerande, tycker jag, de verkar klena/veka för de strömmar som ju ändå kan komma ifråga. Tips på vad de heter och om de kan köpas på nån "vanlig elektronikfirma" tas tacksamt emot.
Man skulle ju kunna byta ut dem också. Det finns ju andra kontakttyper som bara kan sättas i på ett sätt. Finns det nåt avgörande skäl att behålla just denna kontakttyp?
Jag skulle också gärna vilja ha tips om nån vet var man kan få tag i "skärmstrumpa" på metervara. En som kan träs över en kabel med 8 mm diameter är det som skulle behövas.
Man skulle ju kunna byta ut dem också. Det finns ju andra kontakttyper som bara kan sättas i på ett sätt. Finns det nåt avgörande skäl att behålla just denna kontakttyp?
Jag skulle också gärna vilja ha tips om nån vet var man kan få tag i "skärmstrumpa" på metervara. En som kan träs över en kabel med 8 mm diameter är det som skulle behövas.