KRAS har fieldday 2-4 juli

SM7MCD

Well-Known Member
Kalmar radioamatörsällskap KRAS har fieldday på Stenåsabadens Camping på Öland under tiden 2-4 juli 2010.

Vi finns i den delen av campingen som kallas ”Alvaret” och ”Dungen”.

Spontana aktiviteter som sol och bad, kabelrullning, dipolklippning och signalavledning kan förekomma.
Intresserade är välkomna att besöka oss.

Delar av de byggprojekt vi arbetat med under året inom KRAS utbildningsverksamhet finns till beskådande, se även KRAS och KRAS radiokurs

Grillen tänds två ggr per dag för alla att utnyttja, i övrigt gäller campingens avgifter.
 
Nu är lägret QRV, vi har testat lite på 80, 20, 10 och 6 m.
Mest kört på 80 och 20 med idel hembyggen.
 
Här är några bilder från igår fredag. Jag kommer att fylla på efterhand med bilder under dagen.


KLICKA HÄR! KRAS Fieldday Stenåsa 2010

stenasa1.jpg


Edit: På grund av strul med uppladdningen av filer på klubbens hemsida har jag ändrat länken.
 
Last edited:
stämningsbild

%3D%3Futf-8%3FB%3FSU1BRzAyMzMuanBn%3F%3D-777638


En vertikal för 30m monterad på dragkroken på bilen som ett litet experiment under fredagskvällen


Örjan PXS
 
Last edited:
Mycket trevlig att se hur ni har anordnat er fielday..........:)

73 de Bjarne/SM7FBJ
 
En får tacka för en extraordinärt fin radioförbindelse på morsetelegrafi med Tore SM7CBS/P från KRAS Field Day på Stenåsa Camping. Signalerna voro fint läsbara på 80 mb i förmiddags. Jag ser fram emot ett färgglatt special-QSL till min specialsamling på väggen.

Tore använde den ultramoderna QROlleMKII transceivern och själv fick jag nöja mig med en station helt i metall, Command Set BC458A samt mottagare BC348-P båda tillverkade 1942 i tjock järnplåt - men still going strong.

Dock har inte ett enkelt pip hörts från Leif MCD som lär ha fyllt upp hela sin gröna radiobil med militärt översokttsmateriel.

-Tog batterierna slut Leif eller glömde du morsenyckeln hemma? :D

/Bengt
 
nyckel fanns

Jag kan intyga att det fanns ett flertal nycklar i den gröna bilen. Har själv provat en av dom. Så det handlar nog snarare om brist på tid.

PXS
 
Back
Top