Kurs i Aurdino programering

SM0YDO

Well-Known Member
Hej jag ringde till ABF idag och frågade om dom hade någon kvällskurs i Aurdino programering
men det hade dom inte .

Är det någon som vet om något annat studieförbund som kör kvällskurser i hur man
programerar en Aurdino microcontroler så man får lära sig lite nytt.

mvh Lasse sm0ydo
 
Jo jag har originalboken med elektroniklådan och så har jag köpt en bok på Elfa rean om Aurdino.

Jag såg att Kallmar Radio sällskap körde nån eller flera kurser om hur man blinkar lysdioder etc
men det är lite väl långt bort i Sverige
 
Jo jag har originalboken med elektroniklådan och så har jag köpt en bok på Elfa rean om Aurdino.

Jag såg att Kallmar Radio sällskap körde nån eller flera kurser om hur man blinkar lysdioder etc
men det är lite väl långt bort i Sverige

Vi höll en sådan kurs i våran radioklubb, tyvärr kunde inte jag vara med på den då jag inte skulle kunna vara med på alla lektionerna.
Jag vet även att lokala FRO har sysslat med sånt.

Det är väl kanske något som går att styra upp i din lokala radioklubb eller FRO?
 
Det finns en hel del på webben, även på svenska. Sen tror jag att jag sett att det varit nån workshop på Stockholm Makerspace.
 
Hej jag försökte att surfa på mobilen på vad det det där Stockholm Makerspace är för någonting men
jag vart inte klok på det och jag tyckte det stog drottning Cristinas väg på kartan eller var det vägen
på någon annan kunglighet.
 
Hej och godafton p9 fredagskvällen och det slog mig idag att jag kommer ihåg att jag har ett lånekort på biblioteket
på KTH sisst så var jag där och letade information om en gammal vedspis Skoglund Och Olson no 56 men
jag hittade ingenting där .

Desto mer imformation om vedspisen hittade jag på Kungliga Biblioteket i Humlegården
 
Just vedspisar kanske inte är det hetaste ämnet på KTH. Det räknas som historia, då är Kgl biblioteket bättre lämpat.

Stockholm makerspace är en förening för folk som gillar att bygga saker. De hyr en lokal på Drottning Kristinas väg 55 vid KTH. Föreningen har utrymme och maskiner för att göra det mesta, från att sy, göra 3D-utskrifter och laserutskurna detaljer till att modifiera bakterier.
Då och då är det även kurser och seminarium om olika saker.
 
Back
Top