sven-olof.nyman
Well-Known Member
Ref annan tråd på forumet där vi kommit att tala om kustradio . - Ja spela in ungdomens radiolyssnande 60-70 tal känner jag igen . Hur man satt med kartboken och försökte förstå vad sändningarna kom ifrån. De rull-ljudbanden hittar vi inte nu. För 8-10 år sedan sedan sökte jag en del på nätet om det inte fanns något sparat med inspelningar från 2182 khz. Via forum i utlandet hittade jag faktiskt en del och via några kontakter.Särskilt spännande var att lyssna på 2182 på kvällstid och jag ångrar att jag inte bara lät rullbandspelaren stå på för att bevara de minnena. Aktiviteten var ju makalös och kustradiostationer runt hela Europa dånade in
Men.. i radiolagen stod väl något i stil att man inte får berätta om, ta upp eller förmedla det man hör?..
-Nåväl det är 27 år gammalt så jag bifogar ett av klippen. Denna fil ger det där speciella kaotiska soundet när Medelhavet, Engelska kanalen, Irländska sjön, Nordsjön och Svenska vatten skulle samsas om en och samma MF-frekvens. Vi hörde ju allt på en gång.