SM0GLD
Vänsterhänt
Det är inte alltid helt enkelt att förstå sig på hur man bäst utnyttjar olika funktioner i ett forum.
Hur man laddar upp bilder har visat sig vara en återkommande fråga och nu när forumlayouten har ändrats kan det kanske behövas en liten lathund.
Så här gör jag.....
Välj "utökad svarsruta" för att få tillgång till rätt verktyg.
Du får nu upp en ruta som ser ut så här.
Du skriver ditt meddelande som vanligt och när du vill lägga till en bild så trycker du på antingen gemikonen eller bildikonen.
Trycker du på bildikonen får du upp detta fönster.
Med denna metod lägger du direkt in en bild i ditt meddelande.
Trycker du på gemikonen så ser rutan ut på detta viset.
Med detta alternativ kan du bläddra fram en eller flera bilder som du önskar lägga till i ditt meddelande.
Här ser du även vilka filformat som är godkända och dess största storlek.
Är dina bilder för stora bör du först justera detta i ett lämpligt bildbehandlingsprogram.
När du valt rätt bild trycker du på "Ladda upp"
För att använda dina uppladdade bilder måste du gå tillbaka till "gemet" och hämta den bild av flera uppladdade bilder som du vill använda.
Kanske finns det flera metoder att lägga till bilder i sina inlägg typ "drag-n-drop" men jag har inte lyckats med detta
......hoppas förklaringen var vettig.
OBS! denna metod fungerar endast om man har följande inställning aktiverad.
/Micke
Hur man laddar upp bilder har visat sig vara en återkommande fråga och nu när forumlayouten har ändrats kan det kanske behövas en liten lathund.
Så här gör jag.....
Välj "utökad svarsruta" för att få tillgång till rätt verktyg.
Du får nu upp en ruta som ser ut så här.
Du skriver ditt meddelande som vanligt och när du vill lägga till en bild så trycker du på antingen gemikonen eller bildikonen.
Trycker du på bildikonen får du upp detta fönster.
Med denna metod lägger du direkt in en bild i ditt meddelande.
Trycker du på gemikonen så ser rutan ut på detta viset.
Med detta alternativ kan du bläddra fram en eller flera bilder som du önskar lägga till i ditt meddelande.
Här ser du även vilka filformat som är godkända och dess största storlek.
Är dina bilder för stora bör du först justera detta i ett lämpligt bildbehandlingsprogram.
När du valt rätt bild trycker du på "Ladda upp"
För att använda dina uppladdade bilder måste du gå tillbaka till "gemet" och hämta den bild av flera uppladdade bilder som du vill använda.
Kanske finns det flera metoder att lägga till bilder i sina inlägg typ "drag-n-drop" men jag har inte lyckats med detta
......hoppas förklaringen var vettig.
OBS! denna metod fungerar endast om man har följande inställning aktiverad.
/Micke
Last edited: