Laddare Yaesu VX-2?

SM6VTT

Well-Known Member
Hej.

Har just införskaffat mig en Yaesu VX-2 och jag undrar om någon vet om det finns någon extern laddare för batteriet.

Vad jag har sett så så har inte Yaesu det men efterssom det är samma typ av batteri som Nokia använder så kanske det finns externa laddare/laddställ från Nokia som man kan använda. Det vore ju trevligt att åtminstånde ha ett reservbatteri laddat.

Alternativet är ju att ha en nokiatelefon som laddare =)
 
En bordsladdare för Nokia 5210/8210/8850/8890 lite osäker på om det är samma batteri på den telefonen har själv en vx2e och letar extrabatteri.

Hursomhelst så har clasohlsson just nu utförsäljning på bordsladdare


Bordsladdare (ej original) med LCD-display. Liten och smidig laddare för Ni-MH och Li-ion batterier. Plats för telefon och extra batteri. Normalladdning i telefonfacket. Snabbladdning och urladdning i batterifacket (du väljer själv om du önskar urladdning eller ej). övergår automatiskt till underhållsladdning när batterierna är fulladdade. Lev. med batterieliminator.

32-4524

89,00
 
Ok, det låter ju intressant.

Jag har fortfarande inte fått kläm på vad det är för standard batterier som skall fungera på VX-2:an. Enligt uppgift skall det finnas ett Nokiabatteri som skall fungera.

Någon som vet?
 
Back
Top