Även jag har använt JLPCB flera gånger på senare tid. Billiga och bra men jag undrar om dom verkligen granskar underlagen innan dom kör på. Man måste namna varje lager rätt för att allt skall fungera vilket jag missade och det kom 10 kort som fick kasseras. Jag har använt standard posthantering vilket är aningen tålamodsprövande. Korten tillverkas i Dongguan på fastlandet och flygs sedan till Luxemburg via HongKong fvb befodran till Sverige. Från Kina kommer ett trackingnummer som sedan ändras till ett "standard" (?) nummer som dyker upp i PostNords trackingtjänst.
Att jag kör med metriska Gerber- och Borrfiler har JLPCB inte haft några problem med. Underlagen skall förutom varje kopparlager, mask och ev silkscreen även bestå av kortkonturen som separat Gerberfil. För att uppladdningen till deras portal skall fungera måste man zippa ihop underlaget och ändelsen måste vara .zip med
gemener! Gör man rätt dyker kortet upp i deras on-line viewer med korrekta färger och allt (och det var då jag var för snabb med att trycka "OK" och inte såg att ett masklager var fel). Betalning via Paypal utan några som helst problem. Korten kom väl förpackade i brevlådan utan något knorr från PostNord.
Nyheterna nu i Januari har berättat att pga karantänskrav i Kina/HongKong kan det bli problem med logistiken in/ut från landet. Även flygpersonalen omfattas! Dessutom är det snart Kinesiskt nyår då hela landet stänger ner och myndigheterna är panikslagna inför Covidsmittan så den som skall beställa från JLPCB just nu kanske skall fundera en gång till på att vänta litet. Jag kikar även på Eurocircuits som kör småserier i Europa men har inte beställt något därifrån.
Kortet nedan kommer från JLPCB och är ett regulatorkort till en frekvensnormal.