Lägger till lite mer noder

SM7SJR

Administrator
Staff member
Hej alla

Som ni kanske sett så lägger vi till/drar ifrån lite grejor här ibland (mest lägger till). Vi provar lite med lite klubbinfo (undertecknad har inte facebook så kanske det här är bra väg framåt), här kan man så klart göra noderna privata så t.ex. endast klubbmedlemmar kan se dom. Men det är lite experiment, får se hur det går.

Vi lade även till en nod för 27/69Mhz.Det finns många som är aktiva på dom frekvenserna, finns det inget intresses så tar vi bort noden efter ett tag.

Om ni har mera ideer/önskemål så säg till så kan vi nog ordna till det.

Intressant med klubbinfo. I min klubb har vi försökt med facebook, men alla har ju inte det. Om vi skulle vilja ha en del endast för medlemmar i vår klubb, så krävs ju lite administration kring behörigheter. Finns möjlighet att delegera det? Dvs att vi inte blir bereonde av er administratörer. Det finns ju så mycket bra information här på ham.se så att uppmuntra alla våra medlemmar att skaffa ett ham.se-konto kan nog vara bra.

Intressant med klubbinfo. I min klubb har vi försökt med facebook, men alla har ju inte det. Om vi skulle vilja ha en del endast för medlemmar i vår klubb, så krävs ju lite administration kring behörigheter. Finns möjlighet att delegera det? Dvs att vi inte blir bereonde av er administratörer. Det finns ju så mycket bra information här på ham.se så att uppmuntra alla våra medlemmar att skaffa ett ham.se-konto kan nog vara bra.
Hmm det vart ju en bra frågeställning. Rent spontant så säger jag att vi admins får göra det men jag kan kika på om man kan delegera det på ngt smidigt sätt, det finns en himla massa funktioner i ett sånt här forum den saken är säker... :) nästan lite för mycket.
Å andra sidan tror jag knappast det dräller in tusentals klubbar så vi kan nog adminstrera det, åtminstone till en början, blir det för mycket får vi så klart fundera ut något smart sätt att hantera det hela på.

Spontant tycker jag det är en dålig idé med avdelningar med särskilda behörigheter i ett för övrigt öppet forum. Risk för att somliga ämnen hamnar i sidodiskussioner i slutna grupper. Jag är med i ett musikerforum som är organiserat ungefär så, där större delen av foruminläggen förs öppet men "sådant som kan vara känsligt" endast förs i en begränsad krets för särskilt behöriga.

Erinrar om det besynnerliga diskussionsklimat som uppstod för nästan tjugo år sedan när ett antal heta frågor diskuterades i Ham, SSA och ESR:s forum, där vissa hade möjlighet att läsa allt och några endast delar av allt som debatterades i denna splittrade tid. För att inte tala om "pricken"....

Jag är inte emot att ha klubbsidor, men under ham.se i så fall tillgängliga för alla.

Håller med -ZBB, jag tycker att essensen av ett publikt diskussionsforum är just att det är publikt.

(Redan nu finns ju möjligheten att prata med/svara enskilt till någon medlem, till exempel i köp-å-sälj-ärenden och liknande).

Det borde finnas alla möjliga andra möjligheter för enskilda klubbar att hantera sin egen information på, om det är det man är ute efter...

:)

Back