Leverantör

För ett par år sedan så hade Produktcentrum (SM0OGX)
ett urval av Cushcraft sortiment.

73/

Karl-Arne
SM0AOM
 
Om man får göra reklam (?), prova hos Waters & Stanton, visserligen i England men levererar snabbt och säkert till Sverige. Home
 
Last edited:
Har sett Cushcraft R8 annonserats av Universal-Radio i USA för 710 $, men såldes för 580 $, och dom accepterar inte internationella ordrar, en svensk importör vill ha 7700 Skr samt Wimo i Tyskland svarar att dom inte för Cushcraft.

Nu när dollarn är nere i 6.80 Skr/dollar så är det ju intressant att handla direkt, men jag vet inte om jag har lust att betala 2000 Skr i förtjänst för denna antenn. Universals pris ligger ju runt 4000 Skr.
 
Har sett Cushcraft R8 annonserats av Universal-Radio i USA för 710 $, men såldes för 580 $, och dom accepterar inte internationella ordrar, en svensk importör vill ha 7700 Skr samt Wimo i Tyskland svarar att dom inte för Cushcraft.

Nu när dollarn är nere i 6.80 Skr/dollar så är det ju intressant att handla direkt, men jag vet inte om jag har lust att betala 2000 Skr i förtjänst för denna antenn. Universals pris ligger ju runt 4000 Skr.


Nja, inte riktigt så.
Utan att ens fundera på vad frakten skulle kosta:
580x6,80 = 3944+10% tull = 4338,40 och sen lägger vi på vår lilla moms på 25% = 5423 Kr.

Vet att Svebry i Skövde tidigare var Generalagent för Cushcraft men att de lade allt på att ha en Europeiskt distrubitör och vart hamnade det om inte i England.

Såg på Cushcrafts hemsida att det numera igen finns ett antal företag som för deras produkter. Se http://www.cushcraft.com/International-Dealers.asp

73 de Magnus
 
Back
Top