Limmared.nu öppnar butik i Stockholm

R8N

R8N CB SHOP
Jag saknar en butik här i Stockholm som säljer radio och tillbehör. Om ingen tänker starta en sådan så får jag göra det själv.

Jag har i veckan ringt runt och mailat en massa leverantör. Som det ser ut nu har jag en bra samarbetspartner, Limmared.nu så nu börjar arbetet på allvar. Till en början kommer butiken att finnas i Kallhälls Centrum i Järfälla. Butiken kommer att vara öppen 10-18 varje vardag och 10-14 på lördagarna.

Det som ska göras nu är att sätta ihop ett bra grundutbud. Det blir radioapparater, antenner och tillbehör. Är det något jag inte får glömma i utbudet?

/Per
 
Lysande!!!

Jag ser gärna ett gott sortiment av mindre saker som blir dyrt att beställa i ental p g a frakten. T ex koaxkontakter, koaxövergångar mm. (Förstås kvalitetskontakter som är lödbara)

Demonstrationer av olika saker, alltså inte bara en vanlig kläm-och-känn. Jag menar snarare att ni sätter upp ett system som som visar något och låter det finnas uppsatt i någon vecka. Givetvis med annonser på webben - så man vet vad som är på gång.
Exempel: två stationer med APRS där man kan prova alla finesser, två stationer med digital-mode-adaptrar där man kan se live vad som händer på båda sidor.
En kombination av utbildning och försäljning alltså.

Till sist bara det faktum att över huvud taget ha en radiobutik i närheten är ju en fantastisk lyx.

Lycka till de SM0RVV
 
ÄNTLIGEN!!

Hoppas bara att folk handlar oxå. Har saknat en kran sedan Kjelle försvann.

Lycka till!

//azy
 
Limmared.nu öppnar butik i Stockholm

Ql, ett tips berlinfunk verkar inte ha någon representant i Sverige.
 
Limmared.nu öppnar butik i Stockholm

Gillar skarpt! Besöker dig så snart jag har tillfälle!
 
Lycka till!

kan vara svårt att få bärighet på endast amatörradio, tror att Kjelle - OGX var tvungen och kränga grillar m.m. I synnerhet när folk nu för tiden vant sig att köpa billigt från utlandet via nätet
 
Last edited:
Jag jobbar sedan 1996 i en fotostudio med butik i Kallhälls Centrum. Vi kommer att dela av butiken med en del radio och en del foto. Det hade varit lite för riskabelt att starta en butik från grunden. Det här gör jag bara för att det är väldigt roligt med radioapparater och inte så mycket för att bli rik.

I ett första skede kommer vi att satsa på tillbehör såsom kablar kontakter antenner nätaggregat m.m. Vartefter kommer det bli mer och mer radioapparater. Om allt fungerar väl med bostadsrättsföreningen kommer det bli några antenner på taket för att kunna provköra radiostationer i butiken.

Jag gillar inlägget av SM0RVV där han önskar temaveckor och demonstrationer. Tack för idén. Jag tror den här butiken blir lika bra som kunderna gör den. :)
 
Hej

Känner att jag behöver flika in här också.
Allt är inte klart än, då bla försäkringsdelen ställde till det lite & jobbar på hur/om vi kan lösa dessa delarna under veckan som kommer. Sedan är det bara 27Mhz delen till en början med som diskuterats med företaget i Stockholm. Men som sagt inget är 100% klart än.

Manuel
Limmared Radio & Data AB
 
Last edited:
Trevligt initiativ men kräver en rejäl affärsplan. Hade själv elektronikbutik centralt stockholm på 80-talet. Tufft göra och svår konkurrens från ex.vis E--A, som 'stal' agenturer. Se till att ha ordentligt på fötterna. Lycka till.
 
Så här ser min lilla radiohörna ut just nu. Det finns koaxialkabel, kontakter och bilfästen hemma i lådorna. Jag har även köpt in några olika nätaggregat på upp till 50 ampere. Mer är på ingång.

Just kablar, fästen och kontakter tänkte jag ha ett stort utbud av. Postorder och näthandel är inte aktuellt då det redan finns sådana butiker.

Just nu håller jag på och knåpar ihop en liten webbsida där man ska kunna se vad som finns hemma för tillfället.
 

Attachments

  • 892182_500910633299953_2104059660_o.jpg
    892182_500910633299953_2104059660_o.jpg
    93,6 KB · Views: 211
  • IMG_1772.jpg
    IMG_1772.jpg
    43,9 KB · Views: 214
Last edited:
Den 25:e januari inviger vi butiken!

R8N CB SHOP slår upp dörrarna officiellt och erbjuder ett stort urval av 27MHz-radio. Ett stort urval av mobilantenner och tillbehör och radio från President Cobra och Albrecht. Vi kommer att demonstrera nya President Lincoln II i butiken.

Limmared Radio & Data kommer under invigningsdagen att duka upp tre bord med amatörradiogrejer så passa på att förboka hos Manuel så han kan ta med sig det du vill ha och slippa frakten. Manuel kommer att demonstrera Yaesu FTM-400.

Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/pages/R8N-CB-S ... 5980741085
Adress: Kallhälls Centrum (Gjutarplan 30), 17671 Järfälla. Telefon: 08-583 555 85
Resa med bil från Stockholm: Åk E18 mot Oslo. Sväng av avfart Kallhäll och kör rakt fram till centrum.
Resa med bil från Uppsala: Åk E4 mot Stockholm. Sväng av i Rotebro och kör mot E18. Fortsätt över E18 mot Kallhäll Centrum.
Resa kommunalt: Åk pendeltåg från Stockholm mot Kungsängen/Bålsta. Kliv av i Kallhäll.
 

Attachments

  • 1483651_633664283357920_1459930350_o.jpg
    1483651_633664283357920_1459930350_o.jpg
    104,6 KB · Views: 170
Nu är radiokakan bakad och butiken färdigbyggd. Välkommen alla radioentusiaster.

Vi bjuder på kaffe och radiokaka.
 

Attachments

  • IMG_2853.jpg
    IMG_2853.jpg
    84 KB · Views: 101
Back
Top