Log3u: hur exportera cabrillo?

SM0UTY

Active Member
Hej!

Deltog i NAC 10m ikväll - mitt allra första test! (2 QSO:n blev det - SA0BJL och S53EO...)

Jag har dock ett problem - lyckas inte exportera till cabrillo-fil. Menyvalet är utgråat och går inte att välja.

Det går bra att exportera till diverse andra format. Hur ska jab bära mej åt?

Mvh Hans SM0UTY
 
Hej och tack för det ena av mina två QSO :) Det var öppet band men jag hade inte tid att köra så länge.

I NAC är det EDI fil som gäller, både för SSA.SE och HFCupen.

73 de Lars
 
Aha, tack! Och tack själv för QSO:et! Det var roligt att det ena av mina QSO:n var väldigt lokalt och det andra rätt längväga... :)

Var ska man ladda upp loggen? Som jag fattade det från Nordic Radio Amateur Union - Welcome fanns det en länk där - men nu låter det på dej som att man laddar upp den hos SSA?

Mvh Hans
 
ska du synas i svenska NAC28 så laddar du upp en EDI logfil på :
ssa.se
"sektioner&distrikt VHF/UHF/SHF "
"tester"
"sänd in logg"

samma instruktion finns i den icke-officiella NRAU sidan du länkar till, fast under 30Mhz delen "submit logs".
 
Last edited:
Aha, tack!

Nu har jag laddat upp loggen och det verkar som den accepterades av systemet.

Till nästa gång ska jag fixa bättre antenn - borde ge lite mer utdelning i loggen.
 
Eftersom du nu fått igång både loggprogram och klarat av att ladda upp den färdiga filen så tänkte jag föreslå dig att:

1, ladda upp resultatet på HF cupen också, om du nu inte redan gjort det, är lite kul att se hur man står sig under året. Diplom får man också :)

2, på söndag den 12 maj så är det dags för SSA's månadstest igen. Samma upplägg som NAC, bara välja att skapa en SSA MT logg i programmet istället. Vore jättekul om du kom med och vi blev en till i "jakt-laget".

Lyssna efter SE3X så ser jag fram emot att få lägga till dig i loggen :)

/Johan

SSA Månadstest nr 5, 2013 går den 12 maj!
CW: 14:00 - 15:00 UTC, SSB: 15:15 - 16:15 UTC OBS! Sommartid gäller!, CW-delen börjar alltså 16:00 svensk tid, SSB-delen 17:15 svensk tid.

CW: 3525 - 3575 kHz, 7010 - 7040 kHz
SSB: 3650 - 3750 kHz, 7060 - 7130 kHz
 
Tack Johan! Jag har lagt in månadstesten och SL-testen i kalendern, får se om jag har möjlighet att vara med.

Jag är intresserad av att köra NAC 144 också - finns det nån i närheten av JO89 man skulle kunna besöka för att få lite tips?
 
Rekommenderar SK0UX.
På 144 MHz tror jag att det är SM5EPO som kör för närvarande.

/73 Tommy
 
Back
Top