Log4U CW interface

PL1000

Well-Known Member
Hej
Har testat Log4u cw interface via parallelport. Nyckling från program funkar bra men inte från manipulator. Inte ett pip. Några tips? Har testat att ändra BIOS till bidirectional och standard-inställning. Inget händer när jag nycklar med manipulator. Har någon erfarenhet av detta? Kör XP/32.
Alternativt en patch till log4u för stöd av winkey :-)

73 de SM6KNL

Last edited:
Hej
Har testat Log4u cw interface via parallelport. Nyckling från program funkar bra men inte från manipulator. Inte ett pip. Några tips? Har testat att ändra BIOS till bidirectional och standard-inställning. Inget händer när jag nycklar med manipulator. Har någon erfarenhet av detta? Kör XP/32.
Alternativt en patch till log4u för stöd av winkey :-)
73 de SM6KNL

Programmet stöder inte manipulator via LPT port! Varför då - eftersom LPT portarna har nästan försvunnit bortsett några Usb2Lpt tillbehör...
Stöd för Winkeyer samt 64-bitars Windows finns på "utvecklingsversionen".
Denna version har genomgått en stor, kraftigt blödande operation, och ligger nu på ett konvalescent stadium för att återhämta sig...

Det finns viss logik i detta! LPT inte helt vanligt - WINKEY mycket vanligt och enkelt. Då gäller det bara att inte envisas att få igång LOG4U enligt det schema för parallellport som visas på LOG4U-sidan (tester) . Det var ju en enkel förklaring till att den inte funkade.

73 de SM6KNL

Det finns viss logik i detta! LPT inte helt vanligt - WINKEY mycket vanligt och enkelt. Då gäller det bara att inte envisas att få igång LOG4U enligt det schema för parallellport som visas på LOG4U-sidan (tester) . Det var ju en enkel förklaring till att den inte funkade.

73 de SM6KNL
Ja... jag för mig att det står någonstans att paddles cw inte stöds! Detta borde påpekas förstås på bildtexten! Intf. schemat har ju lånad från MixW (med tillstånd).

Back