Log4U -- Hjälp! -- Hur spara kontakt?

SM5AKU

Janne i Vingåker
Det här är ju löjligt !!! Kolla bara:

Kört MT på CW. Installerat Log4U på min Linuxburk. Impa impa, det tyx funka.

Matar in data för den första kontakten och sen_fattar_jag_bara_inte hur jag skall spara denna kontakt och komma vidare med nästa.

Jag tror jag testat "allt". Enter, CR, Tab, Space, +, PilNer osv.

Oh, vad trött jag blir på min seega, gamla hjärna ...

Tips?

/Janne
 
Last edited:
Tjena Bengt.

Ja, så har jag envisats tidigare, men tänkte försöka vara lite strömlinjeformad och göra som "alla andra". Dessutom känns det obra att belasta CER/HFI (fler?) med extrajobb.

Ja ja, snart nog så dyker lösningen upp här, och då blir det till att skämmas ännu mera, ty sannolikt är svaret självklart för de flesta ...

/Janne
 
CZR:
Jepp, det ingick liksom i "komigångsvängen". Ingen lösning där.

Tror jag just kommit på nåt: Efter inmatning av motstationens lokator trycker jag Enter. Vips händer saker, men inte vad jag vill. Nämlich så får jag ett felmeddelande om "Access violation at address blabla". Så, då hade jag (nog) inte lyckats med installationen i Linuxlådan trots att allt såg så lovande ut.

Det blir nog till att ta en gammal Cabrillofil och modda den i texteditor med dagens futtiga fem kontakter. Hå hå ...
 
Flytta markören med musen till mottagen lokator och tryck sedan ENTER.

Du har väl valt contest samt skapat en fil med rätt datum? Det finns säkert ett smidigare sätt, jag har inte använt programmet till annat än NAC 28 respektive 50 MHz och i dessa tester blir det inte så många QSO/hög trafikintensitet så har inte låtit programmet visa vad det går för, så att säga (kör vanligtvis HF-test med SD-log av EI5DI).

Vi hörs på kommande Månadstest den 14 april, såg i resultatlistan att du var med igår (jag skrämde ihop 48 QSO på CW, begynnande Aurora till trots).

73
SM1TDE / SA1A
 
Tjena Eric.

Allt funkade tills jag försökte spara min första kontakt. Fick då felmeddelande enligt ovan. Sannolikt beror knaset på att jag inte fixar att konfigurera Linux/Wine så att Log4U hanteras rätt.

Handediterad gammal Cabrillolog nu accepterad hos SSA.

SA1A* ligger först och AKU/5* finns på en hedervärd 22a-plats ... Strunt att jag inte fixade bort den där högeffektsasterisken. Är det månne "CATEGORY-OVERLAY:" som fixar det i Cabrillo?

/Janne
 
Back
Top