Loggboksprogram

SM6VVG

Well-Known Member
Inget skrivs om detta.

Har i dagarna installerat ett mycket potent sådant, LOGGER32, och är mycket nöjd med den. Den verkar ha allt, och inte minst, den uppfyller amatörernas hederskodex, den är GRATIS!

Någon som har andra erfarenheter av ovan eller andra progs?

Mvh Jan
 
Hej Janne och ev andra tittare

Har kört logger32 sen första betan kom ut och innan det körde jag 16 bitars versionen ett tag.

Det är ett riktigt trevligt program för dom pengarna, kan inte göra annat än instämma. Det saknar en del funktioner som finns i mitt "riktiga" program DX4WIN men det kostar å andra sidan betydligt mer pengar.

Det enda är att programmet ibland kan vara lite knöligt att konfigurera för att få det som man vill. och kan ibland bugga lite.
Men se det absolut inte som klagomål, inte med det priset.

Kan bara göra som du och varmt rekommedera programmet för den som söker ett bra loggprogram.

Tyvärr kommer det nu att dröja ett tag innan nästa beta släpps pga andra åtaganden för utvecklaren, såg de tpå mailreflektorn härom kvällen.

73 de Örjan
SM7PXS
 
Hej!
Är själv på jakt efter ett loggprogram.
Helst free.
Det skall klara att köra tester, bla. NAC, men även löpande loggning av kontakter.
Jag kör idag Logger från SM0LCB. Det är perfekt för NAC-testarena, med sina EDI-filer.
Målet är att även kunna hålla kolla på tidigare kontaketer med en station och att man kan ha lite info om den.

God fortsättning.

/de SM4FYX
 
Idag finns inget "riktigt program" som klarar av att vara ett kompetent contest-loggprogram samt ett allround-loggprogram. Det bästa att göra är helt enkelt om man kör en test att använda ett testprogram, ex Writelog, TR, N1MM, Logger osv. När man sedan är klar importerar man testloggen till den vanliga loggen som ligger i ett annat program, ex DX4WIN osv...

Har själv varit på jakt efter något komplett paket men det som finns har oftast ofantliga brister som inte går att acceptera, jaja någon vacker dag kanske man fastnar i VisualBasic och hakkar ihop ett eget...

Loggprogram finns det nog lika många som amatörer ;-) Man måste testa sig fram och prova vad som känns bäst för en själv, vi har alla olika smak och tycke.

Själv använder jag Writelog & TR för contest samt DX4WIN för generalloggen, som håller reda på det mesta.

73 de Teemu -ØWKA
 
Vill du prova TACLog men inte vet hur man installerar och lägger upp dig som användare, resp. använder programmet?

Jag har skrivit en användare/installationsmanual på "vanlig svenska" den finns på:
www.sk6al.tk

Den kommer att publiceras i QTC också.
73!
Dennis / SM6USS
 
Kolla in Lux-Log från LX1NO Norbert!

Helt kalasbra loggprogram som är Ham-ware. Med andra ord gratis.
Innehåller bla separat contest del.

73 Magnus
 
SM6WET/8S6T said:
Kolla in Lux-Log från LX1NO Norbert!

Helt kalasbra loggprogram som är Ham-ware. Med andra ord gratis.
Innehåller bla separat contest del.

73 Magnus

Skicka gärna en länk till beröda program (lux-log)!
TACLog fås på
www.qsl.net/oz2m/taclog

73!
Dennis
 
Ny version av logger32

Logger32 har kommit i en ny version 1.2.0 (Fortfarande beta)

Det har kommit till en del nya funktioner som tidigare bara fanns i menyerna som aptitretare tex dx-spottar utritade på karta, dvk, möjlighet att filtrera spottar, Data-terminal fönster för att använda multimode tnc osv.

Ladda ner och testa
http:// www.kc4elo.com

73 de Örjan SM7PXS
 
Back
Top