Loop antenn

Har sågat till några plexiglasskivor för att sätta en i botten i lådan på distanserna men då
får jag inte dit kontramuttrarna på förskrivningarna så då måste jag limma dit förskruvningarna
med något starkt lim tror jag
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Views: 10
Jag byggde en loop för ett par år sen som jag pejlar med. Det mesta kommer från Biltema. Den går att stämma av över 25-55 MHz. Fick lägga in en planetväxel då den är fruktansvärt smal. Gick inte att justera annars. RL är ca 10 dB när den är resonant vilket är hyfsat. Vekningsgraden är ca 80% vid 50 MHz (-1 dB) och 25 % vid 28 MHz (-5 dB).

Pejl.PNG
 
Plexiglaset är rätt tjockt att handsåga i men när jag kapade till bitarna så hade jag en Skil hand såg
att kapa med ska vänta till förstärkaren kommer så får se hur den passar i lådan också har jag köpt
en satts med korta Sma ledningar på EBay när dom nu dyker upp
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Views: 11
om man tvungen att göra en böj på Axeln så finns det fina blåeloxerade kardankopplingar med insexsktuvar
i olika axeldiametrar på EBay ifrån Asien att köpa för den billig penning

mvh sm0ydo
 
Kom ett tunt paket Idag med dom två förstärkarna här en bild på dom också här en bild på lådan med
loop antennen med kretskortet i lådan och kretskortet var inte stort så det går bra att kapa ur i plexiglas
skivan för kontramuttrarna ser jag
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Views: 36
  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Views: 36
Last edited:
Tror jag ska kapa ur med min Promax geringssåg när jag köpt nya styrningar och nytt sågblad till den och det är bara Promax sågbladet som har rätt längd andra sågblad som typ Biltema brukar ha fel längd för dem som inte har testat olika sågblad men det är tandspets härdat originalet alltså
 
Kom ett paket idag med korta Sma sladdar som jag köpt på Ebay lustigt nog så var det ingen import skatt den
här gången utan det gick direkt i brevlådan
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,3 MB · Views: 16
Har gjort såhär för att bättre få plats med förstärkaren i plast lådan satt 90 graders böjar på kortet enligt
bilden tänkte ta en sväng förbi Sifvert skruv och köpa M3 distanser för att sätta fast kortet på plexiglas skivan
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Views: 21
  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Views: 21
Back
Top