LoTW och DXCC

SM2WOR

Active Member
Jag håller på att samla på mig QSL-kort och meningen är att det ska bli ett DXCC så småningom. Jag har börjat använda LoTW vilket är ett snabbt och (ganska) enkelt sätt att få nya DXCC-länder verifierade. LoTW ska vara giltiga för DXCC har jag hört/läst.
Det är bara en sak jag undrar: Kan jag blanda LoTW-QSL och pappers-QSL när jag ansöker om ett DXCC? Hur man gör rent praktiskt är en annan sak, den dagen den sorgen, men om jag har, säg 60 entites verifierade med LoTW-QSL och 60 med pappers-QSL, uppfyller jag då "kraven" för ett DXCC-diplom? :confused:
(LoTW-QSL:en och pappers-QSL:en gäller olika entites, givetvis)
 
Jag svarar själv på min egen fråga: Jag kunde iofs ta bort inlägget, men nån kanske undrar samma sak som jag gjorde.
Svartet på frågan är - Ja, man kan blanda.
Jag klickade runt på arrl.org och (mest av en slump, tror jag) hittade jag svaret.
Man gör något som kallas en "hybrid application" (blandansökan, egen övers.)
Hur man rent praktiskt går till väga vet jag inte, huvudsaken är att jag vet att det går att göra så, vilket var min fråga.
 
SM6FPG: Tack så mycket för länken, exakt vad jag sökte. Jag hade tänkt på att fråga SM5DJZ, men han har säkert annat att göra så jag tänkte bara göra det i absoluta nödfall.
Man tackar och bockar!! :):):)
 
Back
Top