Maströr aluminium 50mm var?

SA4CFP

Member
Hej

Någon som vet var man kan beställa ett maströr i aluminium, 5-6m långt, diameter 50mm och godstjocklek 4 eller 5 mm. Till rimligt pris och hemskickat.

Hälsningar / Roland SA4CFP
 
Jag har köpt skarvbara maströr i 3 m-längder och de har jag till "hörnstolpar" 12 m höga till min Delta Loop.
köpta hos Sverbry men de är inte i aluminium utan stål. Men kanske ett alternativ då jag inte vet vad du skall ha röret till. Tror att Limmared oxo har.
 
Lokalat finns i Mora finns ett par stora firmor inom telekomsektorn (installation av antennmaster), MAFI och Scanmast.
Tvivlar dock på att de är villiga att sälja till privatpersoner, och det är ändå inte billigt.
Ett annat namt som precis dök upp ur de grå hjärncellerna är Moramast, men tror det är mer fråga om belysningsmaster och dito stolpar.

Tänk på att ett 6 meters rör bör vara rätt kraftig i godstjocklek och trots aluminium är de ganska tunga.

Men det kan ju aldrig skada att fråga....
 
Jag har köpt på Repay här i Skellefteå.
Dom har Tibnors sortiment på rör och profiler, nu kom jag inte ihåg priset, men det var helt okej enligt mitt tycke.
Ser att dom finns i sala, kanske blir det för långt för dig, men rätt vad det är så kanske det går ett lass järnskrot åt rätt håll.
 
Ska själva ha tag på ett liknande rör till i höst och började fundera lite på allvar nu också. Är ju så att många av grossisterna inte säljer till privatpersoner, för att göra det till ett ännu jäkligare problem. Nu tror jag iofs att jag kan ordna det via mitt jobb, men kan vara ett problem.

Tanken utanför boxen som slog mig nu var ställningsbyggare. Dom brukar ju ha aluminiumställningar med rätt långa rördelar. Kan det vara värt att kolla om det finns någon lokal sådan och se vilka längder och dimensioner de har i sina byggen?

/Johan
 
Javisst, eller ljud & ljus firmor. Där används långa rör för scendraperier (s.k. backdrops), kulisser,
upphängning av ljusarmaturer med mera. Bör inte vara nåt problem att köpa av denna typ av
företag även som privatperson.
 
Staketmonterare är ett annat alternativ. Jag har använt eloxerade 45 och 55 mm rör med 2,5 mm vägg i många år.
/Jan
 
Back
Top