Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Som ung telegrafist placerad på P7 i Ystad fick vi som telegrafister köra på regementets station, en Drake-line, bara cw dock. Minns dock inte vilken mikrofon som fanns där eftersom vi inte fick använda denna ändå.
Jag fäste mig vid den litet speciella, ljusa och genomträngande ljudkvalitén och fick för mig att han måste ha en Mymex-mikrofon.... Jag undrar om det går att åstadkomma samma pregnanta resultat med en equalizer.
Databladet är från USA, daterat augusti 1963, så jag skulle inte tolka "100,000 ohms" som något annat än 100 kOhm. Tack för tipset med blockeringskondensator om riggen lämnar fantommatning. Det gjorde inte min TS-510Det står 100,000 Ohm rekommenerad last. 100 komma noll noll noll Ohm, Dvs den är lågOhmig.
Om kommat betyder siffergruppering så är den på 100 000 Ohm, dvs 100 kOhm, och högOhmig. Mest trolig tolkning.
Siffergruppering enligt SI (Internationell standard) görs med mellanslag. Komma är decimal enligt SI...