MiniVNA

SM5JAB

Well-Known Member
Har lånat en MiniVNA och sitter och leker med den. Verkligen en kul sak, men mjukvaran kunde vara snäppet bättre. Nu kör jag java-programmet för OS X så windowsversionen kanske är bättre?

Men: Finns det någon vettig anledning till att programvaran inte kan visa impedansen i smithdiagrammet vid "transmission mode"? Det funkar bara i "reflective mode" och då saknar man ju fasreferensen så alla kurvor är i övre halvplanet? (Varför bryr man sig då om att visa hela diagrammet?)

Heltokigt tycker jag. Finns det någon anledning jag missat?
 
Java-programmet för Windows har jag haft ordentligt strul med, men efter mycket svärande ändå lyckats använda. Andriodapplikationen fick jag inte alls att fungera (men jag har sett andra använda den framgångsrikt). Dina övriga frågor har jag inget svar på.

73,
Jonas/SM5PHU
 
Hello!

Ursäkta att jag snor denna gamla tråd men..

Ni som kör med MiniVNA PRO, har ni haft samam problem som jag?

Jag glömde min påslagen, den fick gå på batterimatning tills batteiet inte orkade mer. När jag sedan ska använda den igen (efter att ha laddat batteriet igen) så är den mer eller mindre död. Den svarar på blåtand och USB, men den mäter inget. inget som helst liv i VNA delen så att säga.

Efter att ha tryckt på Firmware igen så hoppar den igång och gör som den ska igen. Brukar den tappa FW:n om den få gå på batteri tills den självdör?

/SA0BJW
 
Back
Top