Mitt signal står ikke lenger oppført i SM call book

SA3BCY

New Member
Hei på dere!

Jeg er en nordmann som for tiden jobber i Sverige. Jeg har fått tildelt en svensk signal, SA3BCY. Jeg prøvde å søke meg selv opp på SM call book, men får ingen treff når jeg søker på mitt signal. Jeg ser at SSA har fått ny webside, men kan dette være årsaken? Jeg har fått et dokument hvor det står mitt signal og lisensnummer. Det står også at min lisens er ubegrenset. Er det noen som har forklaring på hva dette kan være? Jeg har prøvd å sende en e-post til SSA.

Mvh Alexander SA3BCY
 
Frågan vidarebefordrad!

Hej Alexander!

Jag har kopierat din fråga och lagt den på SSA:s medlemsforum och återkommer när jag får svar.

Hälsningar
Gunnel SM6WXL
 
Svar från SM7LQV, vice ordförande i SSA, på SSA-forumet:

"Nej det finns ingen SA3BCY i callbook-databasen men det beror inte på den nya hemsidan. Antingen har signalen inte registrerats i BVQ-registret eller så har den rammlat bort av någon anledning. Kontakta kansliet!Lars - SM7LQV"

Alexander, jag föreslår att du skickar ett mail till hq@ssa.se till Eric Lund och ber honom kolla din signal och vad som har hänt. Eftersom det är en SA-signal måste den ju ursprungligen kommit via SSA och där kan man säkert se vad som hänt.

Lycka till!

SM6WXL Gunnel
 
Hei igjen, Gunnel. Takk for svar. Jeg har sendt mail til SSA, så de vil nok finne ut av det. Jeg tenkte at i og med at jeg ikke har permanent svensk personnummer, men ett samordningsnummer, så ble det kanskje noe feil i systemet. Samordningsnummeret er noe annerledes enn et ordinært personnummer.

Jeg mener jeg stod i call book-registeret for en måned siden, så det måtte ha skjedd nylig.

Ha en fin kveld,

73 de Alexander
 
Back
Top