SM0YDO
Well-Known Member
PHP:
skulle vilja köpa ett mittfäste till dipolen och vart köper man sådanna saker jag tänkte göra mig en
80 meters dipol jag söker mittfästen för pl anslutning och 300 ohm bandkabel.
mvh Lasse sm0ydo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej jag köpte mig en bit kopparwire på 45m med en bärlina innuti på sk0qo prylmarknad jagPHP:
skulle vilja köpa ett mittfäste till dipolen och vart köper man sådanna saker jag tänkte göra mig en
80 meters dipol jag söker mittfästen för pl anslutning och 300 ohm bandkabel.
mvh Lasse sm0ydo
Till mittfäste går det bra med stor (sockerbit) skruvat på en trädbit.
Blir inte antennen en dubbel sepp ?
Stig
Hej APQ och tack för svar på min fråga Jag har en Kenwood TS520S tranciever ihop med
en Kenwood TS 200 antennavstämmare jag har den inte framme ljust nu så jag kan inte
kika på den men den har flera antenn utgångar 3 st en är för pl kontakt och en har jag
för mig att den är för en tråd antenn den tredje utgången kommer jag inte ihåg.
Går antenn tunern att få ihop med bandkabeln på något sätt ? Kan man sätta dit
en Guanella balun eller?
mvh Lasse sm0ydo
Hej när man har en sådan där Kenwood hybridtranciever med rör i slutet som man måste stämma av mot en konstlast med drive och
load ratten innan man kopplar in antennen jag har inte gjort det på länge och när man har en balanserad tuner inkopplad på utgången på trancievern stämmer man
av för högsta ström då eller hur gör man det verkar lite läskigt med rören men man tunar i tune mode så då är det inte så farligt .
mvh Lasse sm0ydo