Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
någon som vet om det finns en 31mhz mobilstation och isåfall märke och vart man får tag på dem
Var står det? I PTSFS 2008:4 (om befrielse från tillstånd) står det inget om att man bara får köra bärbart. Det kravet hittar jag först fr.o.m. 156 MHz och uppåt. Det finns 14 kanaler på 31 MHz för landmobil radio med max 4 W erp och 10 kanaler med max 1 W erp. Således bör det inte finnas några juridiska hinder mot mobilstationer på 31 MHz. Orsaken till att de inte finns att köpa är nog så enkel som att det inte finns tillräcklig efterfrågan för att det ska löna sig att importera, typgodkänna och allt annat som ska göras.Det är bara tillåtet med bärbart och med begränsad effekt på 31 MHz jaktkanaler.
Roy behagar skämta litet, men han har ett seriöst bakomliggande syfte. Det förhåller sig nämligen på följande sätt:... låt mig först klargöra att jag är helt novis vad gäller radio, så mhz = milltimzebra säger mig inte mycket.
För mig är mhz= megahertz, x-antal svängningar/sekvens. har aldrig hört milltimzebra förr så var snäll och förklara.
Det finns två länder i världen som inte bryr sig om Internationell standard, USA och Burma.