Jag tycker att det är mycket enklare att helt enkelt måla av mönstret direkt på laminatet, med färg och pensel, speciellt efterom det ändå måste till en del fix av alla de hål som i regel blir alldeles för stora när man går på kopior av böcker etc. Skall det bara etsas ett kort är dessutom tillverkningstiden oftast snabbare med målning.
Jag brukar tejpa upp en kopia av mönstret på laminatet och trycka små märken med en ritspets i kopparen, alternativt så borrar jag alla hålen genom papper och laminat.
Därefter tvättas laminatet rent med lösningsmedel och efter tvätten ritar jag mönstret med en vanlig blyertspenna mellan hålen.
Sedan målar jag med lackfärg som tål etsvätskan, jag använder en gammal burk med Pansarol, men om det funkar med alla miljöanpassade färger vi har idag är osäkert, alltså kolla innan... Pensel köps i hobbyaffärer eller bokhandel. Med målning funkar det bra att göra dubbelsidiga laminat om kortet är borrat innan du ritar, det är då enkelt att identifiera vilka hål som skall förbindas på bägge sidorna.
Efter torkning etsar jag med vätesuperoxid saltsyra och vatten (1 + 1 + 2).
Sist tvättar jag bort färgen med aceton och putsar kopparen med lite Svinto.
Just det aktuella kortet målade jag någon gång för 30 år sedan och den mottagaren funkade utmärkt i många år...
Lycka till med ditt bygge.