Montering Volvo v70

sm7tks

Member
Hejsan!

Skulle höra om någon har tips råd?
Jag skall montera en Yaesu FT-8000R i min volvo v70 98´a, hade tänkt att det skulle passa bra att montera den "under" bilstereon (som bekant så sitter det ju "dubbel iso" utag för stereo och jag har ej volvo orginalstereo utan använder bara ena "iso hålet", det andra "hålet" är en lite förvaringshylla eller vad man skall kalla det, men tanke var att ha min radio där, men som kanske är bekant så är radion inte i iso storlek, och det finns ju hur många kommerciela stationer typ taxi/polis mm, som har snugga monteringar.
tacksam för snabba tips
 
Jag hade en likadan bil som du, och tänkte likadant angående det outnyttjade facket under stereon.
På Micro bildelar hittade jag en ISO moneringskasett (vet inte om den verkligen hette så) och ett täcklock i svart plast, som precis passade.
Men innan jag hade funderat färdigt på hur jag skulle använda dessa i ett montage, sålde jag bilen...
 
Det går säkert fint att montera riggen där, men glöm inte bort att radion kan bli ruskigt varm vid sändning, speciellt om den sitter "tajt" och oventilerat, då skulle jag själv föredra att göra ett delat montage och ha den värmealstrande klumpen någon annanstans i bilen ;)
 
Det går säkert fint att montera riggen där, men glöm inte bort att radion kan bli ruskigt varm vid sändning, speciellt om den sitter "tajt" och oventilerat, då skulle jag själv föredra att göra ett delat montage och ha den värmealstrande klumpen någon annanstans i bilen ;)

Tyvärr så är inte riggen "delbar"
 
Back
Top