Av utseendet att döma är det en effekt-FET av 90-talssnitt, möjligen framtagen som en OEM-produkt åt
någon stor radiotillverkare. Erinrar mig att jag sett liknande transistorer i 1 kW PA-steg fabrikat SELEX.
Tusen tack för alla svar.
Det är två trissor i slutstegsmodulen från Huttinger som heter 139844 som jag skrivit om i en annan tråd och det skall lämna 1100W vad jag läst.
Problemet är att spänningsregleringen i steget är trasig och jag vet inte hur vida trissorna gör sitt jobb.
Det är även andra kort som jag misstänker gått hädan då den som byggde steget har reglerat spänningen till nästan allt från 62V med en massa effektmotstånd till rätt spänning. Flera kort delar motstånd så om ett kort är trasigt så får övriga kort som är kopplat till samma effektmotstånd en för hög spänning.
Steget är i övrigt väldigt välbyggt så värt att lägga en del arbete på.
Tanken är att rensa alla motstånd och bygga med interna DC-DC omvandlare.
Jag tänkte prova modulen innan jag börjar lägga en massa arbete i steget så det jag undrar är om slutegsmodulen tål att köras med 62V för en test.
Fungerar slutstegsmodulen så är tanken att återställa den spänningsreglering som är original eller reglera ner spänningen på nåt annat sätt till 50V.