Musikanter och radioamatörer?

SM7CZR

Old Member
Eftersom flugfiske och radio är två olika hobbies så tar jag mig friheten att fråga om
det finns några radioamatörer med musikintresse d.v.s. som är aktiv med något eller några musikinstrument för s.k. husbehov eller rentav spelar i orkester eller på fester.
Själv är jag en gammal basist som övergått till keyboard. ( Det är roligare än att spela bas ensam):D
/ Ingvar
 
Lirar gura.

Gitarren är mitt instrument.
Det började i 12-årsåldern, med en akustisk och gitarrkurs med Ulf G. Åslund :)
Så småningom blev det elektrisk variant och lite tuffare musik. Mycket Deep Purple.

Några olika band har det blivit genom åren, men med kärnfolket från samma bekantskapskrets.
I slutet på 80-talet hade vi ett riktigt bra band med den optimala sättningen:
Trummor, bas och EN gitarr.
Under 90-talet och de första åren på 2000-talet hade vi ett band med ganska mycket spelningar. Det var allt ifrån "bilentusiaster" till 50-åringar som underhölls.
Vi körde även en uppsättnig med blåssektion och med inspiration från Blues-Brothersfilmen.
Numera ligger gitarrspelet på hyllan, men kan dammas av om andan skule falla på.
Inspirationskällorna när det gäller gitarr är Johnny Winter och Pat Travers.
 
Musik

Hej Anders!
Kul att du svarade. En positiv överraskning att du var speleman! Själv började jag
på 60-talet, vi var 5 stycken- trummor, bas, dragspel, gitarr och tenorsax. Jag höll upp
med spelandet i samband med giftermål, barn o.s.v.
I mitten av 70-talet var det dags igen, nu med gammeldansspelningar. Ungefär tio år höll jag på med det. För tio år sedan köpte jag en japansk Fender-bas. USA-grejorna var lite för dyra så nu kunde jag unna mig ett Yamaha keyboard, det var verkligen kul!
Blir lite musik till husbehov och en och annan spelning på en dagcentral...basen "vilar"sig.
:cool:
/ Ingvar
 
Last edited:
Back
Top