Någon som handlat från Banggood?

Igårkväll hittade jag lite mer "skräp" på banggood så jag lade en ny order, en del skulle levereras från CN_DG och en del från CN_HZ. Såg nu på morgonen att det som skulle skickas från CN_HZ blev packat och skickat inom ett par timmar!

Hoppas att jag får sakerna innan jul så jag har något att hålla på med under jul och nyår :cool:
 
Jag har handlat två gånger från detta företag. Den första gången skulle grejorna skickas från Tyskland och vara framme inom en vecka. Två månader senare dök leveransen upp från Kina. Under tiden fick jag ett knippe standardiserade mail där de beklagade förseningen och bad mig ha tålamod.
Försökte igen att handla från dem och denna gång skulle leverans ske från Holland på en vecka. Det är nu ett och ett halvt år sedan och någon leverans har jag inte sett till än.
Eftersom jag betalade med kort som har köparskydd reklamerade jag och fick pengarna i retur från dem utan krångel.
Man skall nog ha en del tur för att det skall fungera.
Har köpt mer än 30 gånger från AliExpress och det har alltid fungerat utan problem.
/Nisse
 
Kanske handlat 5-6 gånger de senaste 5 åren från Banggood, aldrig haft problem. Nyligen beställde jag en DC-konstlast, kom på mindre än en vecka från Tjeckien.
 
Då konstaterar vi att ett stort knippe tur och att de har det beställda i lager i Europa är en bra förutsättning för att man ska få sin order skickad .. Nå, ja tog Pay Pal, så blir avbeställning och att dra tillbaka betalningen. Man lär så länge man lever :cool:
 
Du betalat Svensk moms direkt på de flesta Kina sidor idag, både på Aliexpress och Banggod visas priserna med svensk moms, grejerna kommer direkt i brevlådan utan att hamna hos tullen eller betala hanteringsavgift till Posten. så har det varit sedan 1 Juli i år.

/Mikael
Det visste jag inte, intressant. Jag trodde att allt måste tullas först i Sverige...
 
Med 1 Juli reglerena harmoniserades VAT/Moms för varor köpta utanför EU, Tullen har länge försökt få Aliexpress och en handfull andra plattformar att plocka momsen direkt för att slippa den krångliga, personal krävande och tidsödande hanteringen av paket från "kina", då vi var ca 3 år före övriga Europa så blev det kalla handen, när övriga Europa införde samma regelverk hade dom inget val, vad jag förstårt det hela rätt måste en handelsplattform eller annan "postorder" business med en försäljning på över 15000kr ?? (iirc) till Europa, så är det upp till säljaren att ta ut moms och vidarebefodra detta till rätt land.
 
Last edited:
Verkar kunna gå lite hur som helst med leveranser från Banggood...

En order med fyra artiklar har blivit "splittad", tre artiklar är på väg från Kina och en är beräknad att skickas från Kina före 8:e dec.

En annan order som jag lade 19/11 med tre artiklar förändras lite nu och då, började med att artiklarna hade datumen 1/12, 3/12 och 13/12. Nu är det uppe i 9/12, 19/12 och 19/12.
 
Back
Top