Någon som söker något speciellt radiorör?

GregerG

Member
Tjo, lagt upp några annonser på rör ikväll (bla 4 sovjetiska military spec NOS EL84'or) och nästa batch jag tänkte lägga upp blir en hel drös med rör till Drake 4-line radios, men utöver det så har jag hundratals med rör liggandes, är det något speciellt rör ni önskar se på tradera så skicka mig ett mess (helst via Tradera för då plingar det till i telefonen - annars kanske jag råkar missa det...
Dessa jag la upp i kväll var mestadels special quality rör med höga priser, rören jag kommer sätta upp i framtiden kommer ha mycket vettigare priser så låt inte just dessa dyra avskräcka en förfrågan. (har många både NOS och beg).
Ha en förträfflig kväll! //Greger

(Kärt rör har många namn, kan ni tillgodose alla vanligaste namnen på önskar rör (så som 12A*7 är oxo ECC8*) så underlättar det enormt då jag ej alltid skrivit upp alla namnen).
 
Last edited:
7586 Söker jag till mina Tektronix pluggar. PCC88 Är också intressant om inte priset är maxxat.

Jag har väl minst 1000 rör, så det finns att byta med om någon söker något annat.

Och jag håller med, massa fina bilder vill vi ha!
Man kanske skulle starta en rör-bildtråd, med bara häftiga rör vi har i våra samlingar?
 
OK, inte omöjligt, efter jag sålt Drake-rören på tradera skall jag nog ta några high res foton och hoppas alla kartonger är märkta i toppen, för jag kommer knppast lista alla en o en :D så går det att zooma in tillräckligt lägger jag nog upp det här, men har ni några pre-request är det bara hojta.
 
Beroende på pris så är (reserv)rör till min nyinförskaffade FT-101E möjligen av intresse. 6JS6C x2 + 12BY7 x1 om jag minns rätt. Jag bor i Danmark men är relativt ofta i Göteborg/Uppsala.
 
Självklart vill du sälja på Tradera men jag menade att du kunde sälja här på HAM.se.
På Tradera tvingas man tyvärr "kriga" mot "rörsamlare" och HiFi entusiaster vilket kan pressa upp priserna lite väl högt.
För egen del behöver jag reservrör till mina SWAN.
 
Beroende på pris så är (reserv)rör till min nyinförskaffade FT-101E möjligen av intresse. 6JS6C x2 + 12BY7 x1 om jag minns rätt. Jag bor i Danmark men är relativt ofta i Göteborg/Uppsala.
6JS6C hade jag ej, det är väl slutrören vill jag minnas och dom vet jag sålts, däremot hade jag 2st 12BY7A om dom är kompatibla? NOS, en RCA och en Sylvania (i helt obruten förpackning för svenska försvaret tror jag det var som hade sådana frigolitförpackningen med omrpovningsdatum på låddan, så dessa två 12BY7A kommer upp i nästa batch tillsamma med de andra jag vet är Drake rör (renoverade 4-line apparater en gång i tiden).. borde väl lägga upp annonsen inom några dagar.. Mvh Greger
 
6JS6C hade jag ej, det är väl slutrören vill jag minnas och dom vet jag sålts, däremot hade jag 2st 12BY7A om dom är kompatibla? NOS, en RCA och en Sylvania (i helt obruten förpackning för svenska försvaret tror jag det var som hade sådana frigolitförpackningen med omrpovningsdatum på låddan, så dessa två 12BY7A kommer upp i nästa batch tillsamma med de andra jag vet är Drake rör (renoverade 4-line apparater en gång i tiden).. borde väl lägga upp annonsen inom några dagar.. Mvh Greger
OK, då avvaktar jag tills jag ser om jag lyckas klara mig igenom de första avstämningarna. Men jag håller dig i minnet.
 
Börjar med dessa lådor: tog några bilder på kartongerna ovanfrån så man förhoppningsvis kan sa vad det är för modeller, jag hade även en uråldig pdf där jag försökte lista dom men den är HÖGST o-uppdaterad, en del är sålda - en del till är inköpta men ej införa i listan, lättast att söka i men absolut ingen garanti jag har alla dom kvar eller att jag inte fått in en bunt nya.
Är det nåt ni ser som ni vill se next up på tradera så hojta till! Här eller där... tydligen funkar mailen bra från ham.se nu...
Jag har noll koll på priser, och andra namn, om det inte gäller ecc81-83 rör tyvärr men det löser sig nog...

http://rfelektronik.se/temp/div/tubes.pdf

Ser även jag hade en total mystery-box, något snille som försökt torka av rören med en fuktig trasa vilka vil alla vet är ett no-no då många använde vattenlöslig färg :) Skall radda upp dessa o en bunt bilder får vi väl gissa er bäst till vad som är vad - annars går låddan upp för typ 50kr (skall väl ha nån krona för att orka packa o skicka allt med..
Har väl ett par låddor till jag måste gräva fram men dessa stod övers.

//G

PS jag är inte helt emot direkta bud här heller, tex SM7TLH som ville ha en 12BY7A kan väl komma med ett bud, ena var Sylvania andra var RCA, båda är NOS, vill du ge ett bud på ena eller andra är det helt ok.
 

Attachments

  • IMG_20240518_214413.jpg
    IMG_20240518_214413.jpg
    3,7 MB · Views: 28
  • IMG_20240518_214420.jpg
    IMG_20240518_214420.jpg
    1,3 MB · Views: 27
  • IMG_20240518_214428.jpg
    IMG_20240518_214428.jpg
    473,7 KB · Views: 27
  • IMG_20240518_215142.jpg
    IMG_20240518_215142.jpg
    1,5 MB · Views: 23
  • IMG_20240518_215425.jpg
    IMG_20240518_215425.jpg
    1,7 MB · Views: 24
  • IMG_20240518_215708.jpg
    IMG_20240518_215708.jpg
    430,6 KB · Views: 27
Last edited:
Eller skulle någon vilja ge en klumpsumma för allt så är jag inte omöjlig på den fronten, hittade även 4 NOS (tror jag) 6AK5,
och jag har en handfull ECC81-83 men just 12AT7'orna vill jag testa i min rörstärkare först att dom låter bra och jämnt.
 
Hade visst mer än en handfull :) 22st ECC81-83 lade jag upp precis, flesta NOS men inte alla.
Alla är dock testade, fungerar, och är välljudande.
 
Back
Top