Några rader om sa7azq!

SA7AZQ

Well-Known Member
Hej på er alla glada amatörer.
Nämnet är Kristoffer född på 90 talet och uppvuxen utaför Staffanstorp i Skåne.
Fick upp intresset för radio redan som 4-5 åring då jag hadde ett par 27Mhz leksaksradio som hadde en räckvidd på ca 100m:eek: (det tyckete man var jattespännande)

Sen fick jag anndra intressen. Men år 2005 årkte jag till Kjell o Company o köpte en liten scannen en Maycom ar 108 som jag använde för o lyssna på 2m med. Ganska snart blev jag inne på och ta cert men det blev inte av dem följande 4 åren.
En dag fick jag för mig att börja sända på 27Mhz/11m för o testa på om det var något för mig så köpte jag en liten Danita 3000 på Kjell och en basantenn o monterade upp. Genom 11m fick jag många nya vänner och kom även i kontakt med amatörer som körde på 11m.
Jag köpte senare en President lincon som jag körde mycket DX på och sen var jag inbiten i hobbyn så jag bestämde för att ta cert.:D (kanns det i gen kanske)

År 2007 började på NSRA´s höstkurs och klarade det ena av de två proven strax innan jul.
I januari år 2008 gjorde jag om det provet jag misslyckades med. Någon vecka senare kom det ett papper i brevlådan där det stod SA7AZQ på. Äntligen hadde jag klarat det:)

Jag sitter nu med en Icom 729 och en Lincon. Har även lite andra pr-burkar i gömmorna.

73 de SA7AZQ
 
Välkommen till amatörernas frekvenser Kristoffer! Vi borde höra varandra rätt bra... :D
/Ingvar
 
Tackar för välkommnandet 7czr och 7ngq!

Ligger qrv runt 3750.

Lyckades faktiskt ta 9a1a för någon dag sedan med min hemmbyggda dipol!
 
Back
Top