Namnbyte på svessa?

SM6RPZ

Well-Known Member
Läste följande på SM0AIG:s DL0-sida:
Ny adress till SM0-sidan
www.ssa.se

DL0 har upprepade gånger på SSA styrelsemöten och även däremellan talat varmt för att vi försöker förvärva webbadressen www.ssa.se i stället för det otympliga svessa som egentligen betyder ingenting. Intresset för detta har inom styrelsen varit ljumt till obefintligt. Man ansåg svessa väl inarbetat och välrenommerat.

Då det även fanns andra intressenter lade jag ett snabbt bud till föregående ägare vilket denne accepterade och www.ssa.se tillhör numera DL0. Avsikten är givetvis att en kommande SSA-styrelse ska överta adressen till föreningens webbsida.

Tills vidare utgör den en av fyra portar till SM0-sidan och det räcker att i adressfältet skriva SSA.SE eftersom webbläsaren själv fyller i http:// och www behövs egentligen inte heller och versaler eller gemena spelar heller ingen roll. Enklare kan det inte bli.
Ett stort tack till SM0AIG för detta! Hoppas vi snart får en mer korrekt hemsideadress, som är mer logisk än den nuvarande, på SSA:s hemsida.

73 de Lars, sm6rpz
 
Hipp hipp hurra ;-)
Skoj med egna initiativ hoppas att SSA-styrelsen nappar på detta erbjudande.
De kan väl behålla svessa som mirror om de nu tycker om det så mycket.

73 de SM1NVV Tommy
 
SM1NVV said:
Hipp hipp hurra ;-)
Skoj med egna initiativ hoppas att SSA-styrelsen nappar på detta erbjudande.
De kan väl behålla svessa som mirror om de nu tycker om det så mycket.


Javisst e han på bettet, våran Ingemar/AIG! Det är ju ssa.se det skall va' o inget annat! Kommer ihåg när jag såg Svessa adressen för första gången. Tyckte adressen såg för täässkii ut... Men människan är tydligen ett vanedjur å' vänjer sig vid nästan allt...

Men nu jäklar i mitt snus, boys... Nu börjar det hända stora saker på webfronten! SM4-gubbarna har verkligen tagit sig i kragen och ordnat sig en egen liten myshörna med hela tre (3) klickbara länkar.

Såg också att -ATJ i egen hög person är på G med en alldeles unik "Disco/Stroboskop" variant där han ståtar med sitt call - Skrivet med JÄTTESTORA bokstäver i vackra färger. Lite a´la Amerikanskt presidentval ungefär. Snyggt - Om man inte har anlag för åksjuka förstås!
(Försökte hitta länken igen men det var nil.)

Skulle förvåna mig storligen om inte SM5 å dom andra distrikten "Utan ansikte" oxo har en sida klar innan årsskiftet. Nästa årsskifte tänkte jag då närmast på... (C;=

Apropå hemsidor så har ju det här forumet fått en skaplig makeover. Heder åt Tommy & Co för det!
neZan
 
Nu är det väl så att innan SSA får ta över ssa.se så krävs det en rejäl upprusting av den befintliga sidan. Bara sådana saker som att föreningsnamnet är felstavat, gratisreklam, logotype saknas osv. Listan är lång, så får den "nuvarande" heta svessa. Vi får väl se efter årsmötet vad som händer, min gissning är att den svessisserade sidan försvinner och ersätts av en ny fräch med lite design, istället för måleriboken från dagis med microtext som finns där nu, då kan ssa.se uppstå på riktigt.

All heder år AIG, stollarna i styrelsen har otalet gånger satt käppar i hjulen på fd webbredaktionen, dvs jag. Men man vet aldrig, kanske slänger den nye ordföranden bort alla käppar, och stolpskott och ser till att de som lyckas med konstruktiva bedrifter blir dem som premieras.

Hejja AIG !!! du får fem guldstjärnor av fem möjliga !

/Teemu SM0WKA
 
Kanon !! Hoppas att de vaknar i ssa. Man kan ju ha hur många pekningar som helst till samma WebServer. Undra just om dom har fattat det?.
 
Back
Top