Nån som vill swappa rör?

SM0NOR

Well-Known Member
Tjena,
Det kliar i fingrarna att få bygga litet. Så jag tänkte modifiera ett av mina fulbyggen. Idag sitter det 2XGI7B i det, men eftersom trafon har litet mer järn i sig och G2-lindning, så tänkte jag uppa effekten litet från 700 till kanske dryga K:et, om jag har tur. Tanken är att köpa ett billigt GU43B med sockel, addera G2-reg och pula om tanken litet. Borde vara gjort på en helg.
Men innan jag shoppar tänkte jag kolla om någon sitter på ett dylikt och skulle vilja byta mot mina Gi7b inklusive två stycken fina K4POZ-socklar?
 
Det kliar i fingrarna att få bygga litet.
Det kliade i mina fingrar också.
Hade lite tråkigt på jobbet så jag blev av nöden tvungen att koppla upp en 807, ba fö att!

807_amp.jpg
Man kan ana FFT´n på oscilloscopet.

....men visst kan du få byta rör:D
 
Hej jag har ett gammalt hembyggd tellegrafi byggt pa med en vfo i en rack som jag har fått av en radioammatör
som har laggt av för länge sedan han bodde i Svedmyra om han lever ännu vet jag inte men det
innehåller en 807 med 1 kV på anoden med en jättetrafo i botten på lådan med en del sildrosslar och det ger 50 W

Jag har ingen ritning på bygget men 807 lär vara katodnycklad så det blir ett speciellt ljud när man hör cw nycklingen i en kortvågsradio som typ chip chirp ljud

sm0ydo
 
Last edited:
Back
Top