NanoVNA problem

Vart med om att man får ladda ner och efter varje Omstart bråka med Windows att använda de gamla usb drivisarna, detta har enbart gällt progtammerings kablar med pirat China chip i
 
Något som man ibland får göra om man försöker installera om något som strular är att öppna registret (Regedit) och säkerställa att inga gamla nycklar finns kvar efter att man avinstallerat en strulande programvara. Utan att veta något om nanoVNA, har jag erfarit att en del installationsprogram sprider filer även i systemfoldrarna. Även Environment editorn kan behöva kollas så att inga gamla variabler finns kvar där...
 
Fick svar från leverantören alldeles nyss att dom känner till problemet med vissa win10 datorer och Sysjoint jobbar på att fixa denna bug.
Ja vad ska dom annars säga.

I morse laddade jag ner och provade en äldre NanaoVNA Saver 0.2.2.
Denna version är inte kompilerad till en enda exe-fil utan kommer med en massa python bibliotek och annat.
Den funkar!
Tråkigt bara att den ligger så tidigt i utvecklingen att den är behäftad med andra problem och att vissa finesser fattas.
 
Ja men jag har ju laddat ner 64bit versionen av NanoVNASaver.
Nu är iofs just den drivrutinen en kerneldrivrutin så kärnan fixar det där vad jag förstått.
Ett OS med 64 bit kernel är normalt konstruerat så att man kan använda både 32 och 64 bit applikationer och oftast även 32 bit drivrutiner.
Oftast räcker det långt även med 32 bitars applikationer förutom om man behöver addressera väldigt mycket minne.
64 bitars program kan vara långsammare än 32 bitars då dom måste flytta dubbla mängden data.

Jag är dock ingen programmerare så jag kan ha fel.
 
Nu har jag äntligen en ny version av nanovna-saver som fungerar......på min dator i alla fall.
Det finns fortfarande dom som har samma ursprungliga problem.
 
Back
Top