SM4FPD
Well-Known Member
Nästa störkälla so vi kan förvänta oss, http://www.nyteknik.se/teknikrevyn/patent-pa-dubben-som-dras-in-6809123
100 Watt sändare vid varje hjul, för att få trådlös signal som får dubbarna att "resa sig".
Vilken frekvens? Ja uppskattningsvis 10 - 50 MHz som jag tror.
Det framgår inte om varje spole vid varje hjul matas med 100 W, eller om det är 25 W per hjul....
För att få så pass stor fältstyrka så att hundratals dubbar per hjul med spolar blir varma lär det bli en viss överräckvidd, som minskar andras, de som använder radio för vad det är till för, räckvidd.
Undrar om bilfabrikanterna får tillstånd för detta?
Det lär bli ett saligt oväsen när bilarna kommer med dessa system.
Inget säger heller vad som slår på systemet, vad som känner av att det är nödvändigt med dubb för varje tillfälle. En "halkvarnare" som kör före bilen kanske. Eller ringer systemet upp SMHI kanske en gång i minuten.
de
SM4FPD
100 Watt sändare vid varje hjul, för att få trådlös signal som får dubbarna att "resa sig".
Vilken frekvens? Ja uppskattningsvis 10 - 50 MHz som jag tror.
Det framgår inte om varje spole vid varje hjul matas med 100 W, eller om det är 25 W per hjul....
För att få så pass stor fältstyrka så att hundratals dubbar per hjul med spolar blir varma lär det bli en viss överräckvidd, som minskar andras, de som använder radio för vad det är till för, räckvidd.
Undrar om bilfabrikanterna får tillstånd för detta?
Det lär bli ett saligt oväsen när bilarna kommer med dessa system.
Inget säger heller vad som slår på systemet, vad som känner av att det är nödvändigt med dubb för varje tillfälle. En "halkvarnare" som kör före bilen kanske. Eller ringer systemet upp SMHI kanske en gång i minuten.
de
SM4FPD